استدلال از بین بردن نماد شرک در تخریب قبور بقیع با آموزه‌های قرآن مطابقت ندارد
کد خبر: 3902161
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

استدلال از بین بردن نماد شرک در تخریب قبور بقیع با آموزه‌های قرآن مطابقت ندارد

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه وهابیون با استدلال از بین بردن نماد شرک قبرستان بقیع را تخریب کردند، تاکید کرد: این در حالی است که در قرآن کریم به احداث مسجد و بارگاه برای زنده نگه داشتن یاد و مقام اصحاب کهف اشاره شده و خدای متعال به هیچ عنوان آن را نماد شرک نمی‌داند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌لاسلام حسن اسکافی، معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران شهرستان بندرانزلی شامگاه شنبه 10 خرداد ماه در جمع نمازگزاران مسجد موسی بن جعفر(ع) بندرانزلی ضمن عرض تسلیت جسارت بزرگ وهابیون در تخریب قبرستان بقیع، اظهار کرد: وهابیون بار اول در سال ۱۲۲۱ هجری قمری با حمله به شهر مدینه قبور را تخریب کردند.

اسکافی با اشاره به همت شیعیان در بازسازی قبور بقیع پس از این واقعه، افزود: قبور بقیع بازسازی شد حتی پنجره‌های فولادی در اصفهان ساخته و به مدینه فرستاده شد ولی در سال ۱۳۴۴ هجری قمری با حمله وهابیون به مکه و بعد به مدینه، برای بار دوم شاهد جسارت و تخریب قبور مطهر برای بار دوم بودیم.

وی با گرامیداشت مقام امامان عظیم‌الشان که در قبرستان بقیع مدفون هستند، گفت: در تخریب قبرستان بقیع علاوه‌بر قبور و گنبد و بارگاه مطهر امام حسن(ع)، امام سجاد(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) گنبدهای متعلق قبر حضرت ام‌البنین(س) مادر حضرت ابوالفضل(ع)، اسماعیل پسر امام صادق(ع) و حرم دختران و همسران پیامبر اسلام و حرم ابراهیم فرزند پیامبر اسلام(ص) تخریب شد.

اسکافی با بیان اینکه وهابیون با استدلال از بین بردن نماد شرک قبرستان بقیع را تخریب کردند، تاکید کرد: این در حالی است که در آیه ۲۱ سوره مبارکه کهف به احداث مسجد و بارگاه برای زنده نگه داشتن یاد و مقام اصحاب کهف اشاره شده و خدای متعال به هیچ عنوان آن را نماد شرک نمی‌داند.

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه آل سعود برای اینکه قدرت خود را نشان دهد میدان را برای وهابی‌ها باز کرده، گفت: آل سعود برای حفظ پادشاهی خود تکیه به آمریکایی‌ها کردند و همه چیز را در این راه فدا می‌کنند و از هیچ اشتباهی فرو گذار نمی‌کنند.

اسکافی تصریح کرد: آمریکا به دنبال استثمار عربستان است و از جمله اقدامات اشتباهات عربستان حمله به یمن برای قدرت نمایی، کشتن روحانی مبارز شیعه در مدینه شیخ نمر باقر النمر، اعدام خاشقچی همچنین دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه را می‌توان نام برد.

گفتنی است؛ بَقیع یا بقیعُ الغَرْقَد، کهن‌ترین قبرستان مسلمانان پیش از اسلام، زمینی بزرگ و بوستانی بوده و در حوالی شهر یثرب حجاز است. دفن اموات مسلمانان در این زمین از آغاز سده نخست هجری، رواج یافته و بزرگان و شخصیت‌های مهم اسلامی در آن خاکسپاری شده‌اند.

انتهای پیام
captcha