مواسات 48 میلیارد تومانی گیلانیان در روزهای کرونایی
کد خبر: 3901914
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

مواسات 48 میلیارد تومانی گیلانیان در روزهای کرونایی

سخنگوی رزمایش مواسات در گیلان با بیان اینکه مردم گیلان 48 میلیارد تومان به آسیب دیدگان ناشی از کرونا در قالب رزمایش مواسات کمک کردند، گفت: 200 بسته معیشتی در گیلان توزیع کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی، سخنگوی قرارگاه رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به اجرای این رزمایش سه مرحله ای در استان از نیمه شعبان تا عید فطر، اظهار کرد: در مجموع مردم گیلان 48 میلیارد تومان به آسیب دیدگان ناشی از کرونا در قالب رزمایش مواسات کمک کردند.

وی بخشی از کمک های مردمی را خودجوش دانست و تصریح کرد: ملت ایران در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه شرکت کردند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به تشکیل کمیته های شش گانه قرارگاه رزمایش مواسات در گیلان، اضافه کرد: کمیته های تحصیل منابع با مسئولیت کمیته امداد استان، کمیته فرهنگی، رسانه و تبلیغات با مسئولیت صدا و سیمای مرکز گیلان، کمیته رصد و پایش با مسئولیت اطلاعات بسیج استان، کمیته پشتیبانی با مسئولیت سپاه قدس گیلان، کمیته توزیع با مسئولیت فرماندهان سپاه نواحی و کمیته نظارت و بازرسی با مسئولیت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تشکیل شد.

عادی، رزمایش مواسات را یک تجربه خوب در شناسایی نیازمندان دانست و خاطرنشان کرد: در مرحله نخست این رزمایش غیردولتی 55 هزار بسته معیشتی توزیع شد. در مرحله دوم 50 هزار و در مرحله سوم نیز 50 هزار بسته تهیه و توزیع کردیم؛ البته همزمان با شیوع کرونا و قبل از رزمایش مواسات، مردم گیلان 46 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع 200 هزار بسته معیشتی کرونایی در گیلان تهی و توزیع شده است، گفت: مواسات یک رزمایش مسجدمحور بوده و شناسایی نیازمندان توسط ائمه جمعه و جماعات و هیئت امنای مساجد و بسیج محلات صورت گرفته است.

سخنگوی قرارگاه رزمایش مواسات در گیلان، ارزش هر بسته معیشتی را بین 200 تا 300 هزار تومان دانست و یادآور شد: در جریان رزمایش مواسات 150 هزار خانوار آسیب دیده از کرونا را شناسایی کردیم؛ البته کمک های مردمی در قالب رزمایش مواسات به پایان رسیده، اما همچنان در کنار نیازمندان خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha