اهدای خون بیش از 4 هزار گیلانی در ماه رمضان
کد خبر: 3901601
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

اهدای خون بیش از 4 هزار گیلانی در ماه رمضان

مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه مردم نوعدوست گیلان در ایام ماه مبارک رمضان چهار هزار و 501 واحد خون و پلاکت اهدا کردند، گفت: ذخیره خون استان کاهش یافته، لذا از مردم دعوت می‌کنیم با اهدای خون و پلاکت به بیماران نیازمند کمک کنند.

دکتر گیتی ایزدی‌پور، مدیر گروه پزشکی انتقال خون استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به اهدای خون در ماه رمضان، اظهار کرد: مردم نوعدوست گیلان در ایام ماه مبارک رمضان پنج هزار و 258 بار برای اهدای خون و پلاکت به پایگاه‌های خونگیری در سراسر استان مراجعه کرد ه اند که از این تعداد چهار هزار و 501 نفر موفق به اهدای خون و پلاکت شدند.

وی چهار هزار و 317 نفر از اهداکنندگان خون در گیلان را مرد و 184 نفر را زن دانست و افزود: از تعداد مراجعینی که موفق به اهدای خون شده‌اند دو هزار و 641 اهداکننده مستمر و یک هزار و 214 اهداکننده باسابقه بودند. همچنین ۶۴۶ نفر برای اولین بار خون اهدا کردند.

مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان، بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطان، مصدومان جاده‌ای و مجروحین حوادث ترافیکی، مادران باردار و جراحی ها را از موارد استفاده از خون و فرآورده‌های خونی دانست و تصریح کرد: گیلان از استان های پرمصرف خون است.

ایزدی‌پور با اشاره به اینکه ذخیره خون استان کاهش یافته است، گفت: در پی گسترش بیماری کرونا مراجعه برای اهدای خون کام شده، اما اکنون که استان به سبب رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری هوشمند به وضعیت مناسبی رسیده، از مردم دعوت می‌کنیم با مراجعه به مراکز خونگیری در سراسر استان و اهدای خون، به یاری بیماران بشتابند.

انتهای پیام
captcha