340 کتاب «دا» در گیلان داریم/ لزوم مستندسازی ایثارگری زنان رزمنده
کد خبر: 3900662
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳

340 کتاب «دا» در گیلان داریم/ لزوم مستندسازی ایثارگری زنان رزمنده

مدیرکل امور بانوان گیلان، با تاکید بر لزوم مستندسازی مکتوب ایثارگری زنان گیلانی رزمنده در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: گیلان 340 زن رزمنده دارد و باید 340 کتاب گیلانی «دا» داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان امروز، اول خردادماه در همایش «آیه های ایثار» که با محوریت گرامیداشت حماسه سوم خردادماه در رشت برگزار شد، از کسب رتبه نخست کمیته زنان در میان کمیته های هفتگانه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان طی سال ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: برگزاری گردهمایی 340 زن رزمنده گیلان در قالب جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» در لنگرود یکی از برنامه های محوری سال گذشته کمیته زنان دفاع مقدس استان است.

وی با بیان اینکه گیلان 120 زن امدادگر در دوران دفاع مقدس دارد، تصریح کرد: 220 زن گیلانی نیز در پشت جبهه خدمت رسانی می کردند.

مدیرکل امور بانوان گیلان، شهیده «فرحناز معصومی» را نخستین شهید انقلاب اسلامی اهل رودبار دانست و عنوان کرد: گیلان 33 زن شهیده دوران دفاع مقدس دارد.

یعقوب نژاد، با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی همزمان با سوم خردادماه به صورت تلفنی از 50 مادر و همسر شهید گیلانی عملیات الی بیت المقدس دلجویی خواهند کرد، گفت: به واسطه شیوع کرونا امکان ملاقات حضوری با این عزیزان وجود ندارد.

وی گلباران گلزار شهدای رشت یکی دیگر از برنامه های گرامیداشت سی وهشتیمن سالگرد حماسه فتح خرمشهر دانست و یادآور شد: نمایشگاه عکس دفاع مقدس با محوریت شهدای گیلانی عملیات الی بیت المقدس در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود.

مدیرکل امور بانوان گیلان، با اشاره به نقش موثر زنان ایرانی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، ابراز کرد: یک مادر می تواند یک مدیر باشد، اما زمانی یک مدیر خوب می شود که بین نقش همسری و مادری و مسئولیت تعادل برقرار کند.

وی کتاب «دا» خاطرات سیده زهرا حسینی را گوشه ای از نقش آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: ایثارگری زنان ما در روزهای کرونایی که داوطلب تغسیل و کفن و دفن جان باختگان شدند، نمونه ای مستند از دوران دفاع مقدس است و خاطرات آن ایام را زنده کرد.

یعقوب نژاد، با تاکید بر لزوم مستندسازی مکتوب ایثارگری زنان گیلانی رزمنده در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: گیلان 340 زن رزمنده دارد و باید 340 کتاب گیلانی «دا» داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان گیلان، سوم خرداد را نماد استقامت و ایثار و ایمان و اراده ملت ایران دانست و تصریح کرد: جنگ و کشتن معانی مترادفی دارند، اما وقتی با جهاد آمیخته می شوند محتوایی زیبا و مقدس پیدا می کنند و باید پیرو و رهرو شهدا باشیم.

انتهای پیام
captcha