گرایش كمی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید به حدود 50 درصد برسد
کد خبر: 3881165
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

گرایش كمی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید به حدود 50 درصد برسد

مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه در زمینه توازن رشته‌های تحصیلی و گرایش کمی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای هم‌اکنون به میانگین حدود 34 درصد رسیده‌ایم، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه این درصد تا پایان این برنامه، گرایش دانش‌آموزان به این رشته‌ها باید به حدود 50 درصد برسد.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 5 اسفندماه در آیین معارفه سرپرست معاونت آموزش متوسطه این اداره‌كل گفت: آموزش متوسطه چه از نظر کمی و چه کیفی بر روی نتایج فعالیت‌های آموزش ‌و پرورش مؤثر است و ساماندهی درست این حوزه گامی بلند برای پیشرفت دانش‌آموزان در آینده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مهمی که در این حوزه انجام ‌شده، گفت: برای تداوم این فعالیت‌ها و پیشبرد اهداف حوزه متوسطه مسیر زیادی در پیش است و یکی از ضروریات مهم آن برنامه‌ریزی و برنامه محور بودن اقدامات است.

نجفی بر لزوم توجه به مدیریت آموزشگاهی در این حوزه نیز تأکید کرد و گفت: رمز موفقیت در موضوع آموزش، توجه به مدیریت آموزشگاهی است، چراکه بر اساس سند تحول بنیادین و برنامه مدرسه‌محوری، وقوع هر تحول در مدرسه باید توسط مدیران  انجام شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس همچنین بر لزوم توجه ویژه به موضوع معدل کتبی نهایی دانش آموزان به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی آموزش متوسطه تأکید کرد و گفت: برای بالابردن سطح معدل کتبی نهایی دانش‌آموزان نیازمند برنامه‌ریزی مدون و دقیق هستیم.

 وی، مشاوره و هدایت تحصیلی و توجه به توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی دانش آموزان را از دیگر برنامه‌های مهم اداره‌کل آموزش ‌و پرورش فارس در طی سال‌های اخیر دانست و گفت: در زمینه توازن رشته‌های تحصیلی و گرایش کمی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای هم‌اکنون به میانگین حدود 34 درصد رسیده‌ایم و بر اساس برنامه ششم توسعه این درصد تا پایان این برنامه باید به حدود 50 درصد برسد.

نجفی، گروه‌های آموزشی را یکی از تأثیرگذارترین حوزه‌ها در آموزش متوسطه دانست و گفت: برنامه‌ریزی و ساماندهی خوب این حوزه نیز در ارتقای کیفیت آموزشی بسیار مؤثر است.

مدیركل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر لزوم توسعه عدالت آموزشی در بین دانش‌آموزان، گفت: هم‌اکنون نزدیک به 30 هزار دانش‌آموز در 132 مدرسه شبانه‌روزی در سراسر استان مشغول به تحصیل هستند و فارس در زمینه توسعه مدارس شبانه‌روزی در راستای ایجاد عدالت آموزشی، چه از نظر کمی و چه کیفی رشد خوبی داشته است.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات فرهاد اسماعیلی، ناصر قجری به‌عنوان سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس منصوب شد.

 

انتهای پیام
captcha