داروخانه‌های متخلف پلمپ می‌شوند / تشکیل 15 پرونده گران‌فروشی ماسک
کد خبر: 3880764
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

داروخانه‌های متخلف پلمپ می‌شوند / تشکیل 15 پرونده گران‌فروشی ماسک

این روزها که تقاضا برای خرید ماسک افزایش یافته است، زمینه را برای عده‌ای از سودجویان فراهم کرده تا با افزایش ناگهانی قیمت ماسک‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده و فروش آن به مردم، از وضعیت بحرانی حاکم بر شهر سوء استفاده کنند.

تشکیل 15 پرونده گران‌فروشی ماسکبه گزارش ایکنا از قم، در روزهای اخیر در پی شیوع ویروس کرونا در قم، روند تحصیلی و شغلی مردم تا حدودی تحت تأثیر قرار گرفته و رعایت بهداشت فردی بیش از گذشته نیز مورد توجه است. ماسک از اقلام مورد نیاز مردم در روزهای اخیر بوده که متأسفانه ناگهان قیمت آن از 1500 تومان به 20 هزار تومان افزایش یافته و کام مردم را تلخ‌تر کرده است.

بنابراین مشکل فقط کمبود ماسک نیست، بلکه افزایش ناگهانی قیمت آن قابل تأمل است، گرچه دادستانی قم در روزهای گذشته در مورد سودجویی برخی از مراکز عرضه محصولات و تجهیزات پزشکی برای ایجاد بازار سیاه در خصوص ماسک بهداشتی هشدار داد اما سؤال این است که چرا در جلوگیری از این موضوع تدبیر و چاره‌اندیشی نمی‌شود؟

مهدی ریاضی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم با اشاره به هم‌افزایی اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان با دستگاه‌هایی که در حوزه نظارت، بازرسی و کشف تخلفات هستند، گفت: در این شرایط بازرسان تعزیرات حکومتی به همراه نماینده صمت برای بازرسی به داروخانه‌ها می‌روند و با گران‌فروشی برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به مأموریت‌های سازمان تعزیرات حکومتی، اظهار کرد: این سازمان وظیفه مقابله با گران فروشی، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه، انواع تخلفات در فروش و اختفا و امتناع از عرضه کالا را بر عهده دارد و براساس این وظایف تعریف شده در سازمان، نیروی نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی، داروخانه‌ها و شرکت‌ها نداریم زیرا وظیفه ذاتی ما رسیدگی به تخلفات است. صمت و دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و.. در این زمینه باید بازرسی‌ها را انجام داده و گزارش تخلفات را به ما ارجاع می‌دهند.

ریاضی بیان کرد: در حال حاضر حدود 10 الی 15 پرونده گران‌فروشی ماسک و لوازم بهداشتی و آرایشی از داروخانه‌ها به اداره‌کل تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده که رسیدگی خواهیم کرد و همچنین از چند واحد عرضه تجهیزات پزشکی که جانب انصاف را رعایت نمی‌کردند و مبادرت به گران‌فروشی می‌کردند، برخورد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم با اشاره به کشف 700هزار ماسک احتکار شده در شهرک شکوهیه در روز گذشته، افزود: تا به امروز در شهر قم ماسک تولید نمی‌شد اما با توجه به شرایط موجود قرار بر این شد دو کارخانه‌ در سلفچگان و شهرک شکوهیه که مجوز این امر را دارند، با ظرفیت تمام در سه شیفت کاری، شروع به تولید ماسک کنند که در هفته جاری این اتفاق خواهد افتاد، و امیدواریم این ظرفیت پایدار باشد.

وی گفت: با نیروهای نظارتی و سازمان صداوسیما هماهنگی‌های لازم جهت نظارت و بازرسی از داروخانه‌های سطح شهر انجام شده و اگر داروخانه‌ای در گران‌فروشی به خصوص گران کردن ماسک و لوازم بهداشتی که نیاز امروز مردم است، مبادرت انجام داده و تخطی کنند، بلافاصله آن داروخانه پلمپ خواهد شد تا درس عبرتی برای سایرین شود.

ریاضی تصریح کرد: اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان با مشارکت دادستانی این آمادگی را دارد تا در جهت مقابله با گران فروشی با متخلفان با جدیت برخورد و نسبت به پلمپ کردن آن واحد اقدام کند. از آغاز شیوع ویروس کرونا در قم و افزایش نیاز مردم به ماسک و ژل‌های ضدعفونی‌کننده، چندین داروخانه که گران‌فروشی می‌کنند شناسایی شده و با آنان برخورد شده که در صورت تکرار این امر پلمپ خواهند شد.

ریاضی با اشاره به اینکه در حال حاضر تقاضای مردم برای خرید ماسک افزایش یافته است، بیان کرد: زمانی که عرضه کمتر از تقاضا باشد، بازار سیاه و گران‌فروشی به وجود می‌آید اما امید است در هفته جاری زمینه عرضه محصول به پایداری و ثبات برسد.

وی در پایان گفت: همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی و ممانعت از عرضه ماسک، با شماره تلفن 124 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha