تربیت نیروهای انقلابی یکی از رسالت های تبلیغات اسلامی است
کد خبر: 3880627
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

تربیت نیروهای انقلابی یکی از رسالت های تبلیغات اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: تربیت نیروهای کارآمد و انقلابی یکی از رسالت های عظیم تبلیغات اسلامی مورد توجه است که در این مسیر باید از ظرفیت تمامی نهادها بهره گرفت.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان، امروز، 3 اسفندماه در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل تبلیغات اسلامی با اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان گیلان، اظهار کرد: تربیت نیروهای کارآمد و انقلابی یکی از رسالت های عظیم تبلیغات اسلامی مورد توجه است که در این مسیر باید از ظرفیت تمامی نهادها بهره گرفت.

مهدوی وجود دانش آموزان خلاق و مؤثر را یکی از ظرفیت های عظیم انجمن های اسلامی برشمرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه های مشترک و تعامل بیشتر از طریق ظرفیت های دو مجموعه در تحقق منویات رهبر انقلاب گام برداریم.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای مورد تأکید رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم، ارتقای معنویت می باشد، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای ارتقای معنوی فرد باید از سنین نوجوانی و مقطع تأثیرپذیری که با بیشترین تهدیدها و آسیب ها مواجه است، توجه شود و در این راستا اهمیت فعالیت مجموعه ها و نهادهای مرتبط بیشتر و از حساسیت بالاتری برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن تأکید بر آمادگی برای همکاری با مجموعه های مرتبط با حوزه دانش آموزی، گفت: امیدوارم برکات و اثرات مثبت این فعالیت ها را به زودی در سطح فضای جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان که زمینه سازان تشکیل حکومت مهدوی(عج) هستند، مشاهده کنیم.

محمد لطیفی، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان نیز، پرورش نیروهای مومن، متعهد و نخبه را از وظایف انجمن های اسلامی عنوان کرد و افزود: برای تربیت دانش آموزان تمدن ساز اسلامی که یکی از رسالت های ماست و از سوی رهبر انقلاب بر دوش ما گذارده شده، آمادگی همکاری با مجموعه های همسو را داریم.

وی حضور مستمر روحانیون جوان و اندیشمند را در فضای مدرسه امری ضروری دانست و اظهار کرد: توجه به امور پرورشی در کنار مسائل علمی و درسی همواره در دستور کار اتحادیه بوده است.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان با اشاره به استفاده از ظرفیت های موجود در تبلیغات اسلامی جهت گسترش فعالیت های فرهنگی و قرآنی در مدارس، تصریح کرد: در تدوین برنامه های تربیتی و فرهنگی باید به تمامی ابعاد وجودی و شخصیتی و متناسب با جنسیت و سن دانش آموزان توجه گردد.

لطیفی ادامه داد: این تفاهم نامه با هدف تعامل و اشتراک ظرفيت‌های قانونی دو مجموعه در مسير اعتلای ارزش‌های دينی و انقلابی، گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی جهت هم افزایی و تعمیق اثربخشی فعالیت‌ها و با اعتقاد به ضرورت همسويی و هم‌راستايی دو دستگاه فرهنگی در جهت نيل به اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی منعقد گردید.

وی بیان کرد: مشارکت در برگزاری دوره های مهارتی متناسب با نیازهای روز مبلغین حوزه دانش آموزی، همکاری در طراحی، تهیه و تدوین درسنامه‌‌ها، طرح‌ها، برنامه‌‌ها و محصولات علمی، فرهنگی و تبلیغی ویژه مبلغین دانش آموزی، فراهم آوری زمینه حضور مبلغین خوش ذوق و فکر در مدارس، قرارگاه های شهری و هیئات دانش آموزی انصارالمهدی(عج)، حمایت جدی از تشکیل و برگزاری هیئت های دانش آموزی انصارالمهدی(عج) در سطوح مدرسه ای و شهری از مفاد این تفاهم نامه می باشد.

انتهای پیام
captcha