بیانیه گام دوم انقلاب یک حرکت قرآنی است
کد خبر: 3878968
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲

بیانیه گام دوم انقلاب یک حرکت قرآنی است

رئیس سازمان نشر آثار روحانیت در دفاع مقدس بیانیه گام دوم انقلاب را یک حرکت قرآنی دانست و اضافه کرد: نیمی از قرآن تاریخ است و مقام معظم رهبری نیمی از بیانیه گام دوم را به تبیین تاریخ چهل سال گذشته انقلاب اختصاص می‌دهند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس امروز، 26 بهمن‌ماه در نخستین همایش روحانیون رزمنده و ایثارگر استان گیلان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، با اشاره به پیشگامی روحانیت در حرکت‌های جهادی، اظهار کرد: روحانیت در دوران دفاع مقدس نقش کلیدی در تحول و دگرگونی رزمندگان داشت.

وی با اشاره به اثرگذاری شهادت حاج قاسم سلیمانی در دنیای بشر، تصریح کرد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را در ایران طراحی کرد و حاج قاسم این مسیر را در دنیا به وجود آورد.

وزیر سابق اطلاعات ایجاد حکومت اسلامی، بیداری اسلامی در دنیای اسلام و زمینه‌سازی برای ظهور را سه هدف بزرگ معمار کبیر انقلاب دانست و اضافه کرد: دشمن به راحتی اجازه تشکیل حکومت اسلامی را نمی‌دهد و چهل سال است که انقلاب در برابر استکبار مقاومت می‌کند. هشت سال دفاع مقدس تنها یکی از موانعی است که دشمن در مسیر انقلاب به وجود آورده تا حرکت آن را متوقف کند.

مصلحی با اشاره به شکل‌گیری بیداری اسلامی در عراق و سوریه و لبنان و یمن و فلسطین، افزود: همانگونه که روحانیت در عرصه دفاع مقدس حضور اثرگذار داشت، امروز نیز باید آماده نقش‌آفرینی در عرصه‌های بزرگتر شود.

وی یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس را تربیت نسلی دانست که در جهار اکبر پیروز بود و گفت: حاج قاسم سلیمانی‌ها تربیت شده مکتب روحانیت و پیروز در عرصه‌های جهاد اکبر و جهاد اصغر هستند. سردار سلیمانی در دفاع از ولایت روحیه زهرایی داشت.

رئیس سازمان نشر آثار روحانیت در دفاع مقدس از رزمندگان روحانی خواست به جمع‌آوری و ضبط خاطرات خود بپردازند و تصریح کرد: خاطرات شهدا و رزمندگان در نسل جوان اثرگذار و تحول‌آفرین است.

مصلحی در ادامه به بررسی تمدن‌های زندگی بشری از دیدگاه اندیشمندان اروپایی و آمریکایی پرداخت و یادآور شد: براساس تجزیه و تجلیل اندیشمندان غربی بعد از جنگ جهانی تاکنون 15 تمدن شکل گرفته که همه رو به افول رفته و چیزی از آنها باقی نمانده است، اما تمدن اسلامی به مثابه یک شیر خفته همچنان زنده و فسیل‌نشده است و اگر این تمدن بیداری شود غرب را از بین خواهد برد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) قرن حاضر را قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و پیروزی حق بر باطل می‌دانست، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در بیانات اخیرشان مسئله فروپاشی آمریکا را مطرح فرمودند که برخی هنوز باور ندارند، اما بیش از 14 میلیون مقاله توسط اندیشمندان دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی در اینترنت منتشر شده که افول آمریکا را در ابعاد فرهنگی، اجتماعی،‌ سیاسی، اقتصادی و ‌نظامی پیش‌بینی کرده‌اند. البته 70 درصد مقالات مذکور انقلاب اسلامی را عامل این فروپاشی معرفی می‌کنند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به هزینه سنگین سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی استکبار برای متوقف کردن انقلاب در طول چهل سال گذشته، عنوان کرد: در حالی که دشمن می‌خواست انقلاب اسلامی چله خود را نبیند، مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را بیان فرمودند، اما متاسفانه خیلی راحت از بررسی فلسفه این اقدام رهبر انقلاب عبور کردیم.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را یک حرکت قرآنی دانست و اضافه کرد: سه هزار آیه از 6 هزار آیه قرآن تاریخ است،‌ اما متاسفانه در حوزه تاریخ‌پژوهی قرآن عقب‌ماندگی داریم لذا مقام معظم رهبری نیمی از بیانیه گام دوم را به تبیین تاریخ چهل سال گذشته انقلاب اختصاص می‌دهند، زیرا بدون گذشته نمی‌توان آینده را رقم زد.

رئیس سازمان نشر آثار روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به تقسیم کار استکبار برای کشورهای حوزه خلیج فارس درباره جنگ ایران و عراق، تصریح کرد: کشورهای منطقه تنها 70 میلیارد دلار به صدام علیه ایران کمک کردند لذا استکبار با تمام قوا در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفته، زیرا این تمدن معماری شده توسط امام راحل همان تمدنی است که غرب را از بین خواهد برد.

وی عزت و اقتدار امروز ایران در دنیا را نتیجه خون 200 هزار شهید دوران دفاع مقدس دانست و گفت:‌ رسیدن به اهداف امام هزینه دارد و تاکنون هزینه‌های زیادی برای مقابله با دشمن کرده‌ایم. بیداری اسلامی در منطقه نیز هزینه‌ای به اندازه حاج قاسم داشت.

مصلحی با بیان اینکه سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی غرب با کمک موسسات و اندیشکده‌های داخلی و خارجی خود از 6 سال پیش توطئه جدیدی را آغاز کرده‌اند، متذکر شد: بنا بر گزارش سرویس امنیتی آمریکا(سیا) در جریان فتنه 88 نفوذ در دانشگاه نتیجه ندارد و باید وارد حوزه‌های علمیه شد تا با استفاده از اسلام با انقلاب اسلامی مقابله کرد.

وی با اشاره به اجرای پروژه نفوذ در قوای سه‌گانه، عنوان کرد: ترور دانشمندان هسته‌ای و ترور شخصیتی افراد اثرگذار در انقلاب نفوذ موردی محسوب می‌شود. در واقع قرار گرفتن افراد نفوذی در کنار افراد اثرگذار، این شخصیت‌ها را از حیز انتفاع خارج می‌کند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر بر مسئله نفوذ تاکید فرمودند، گفت: امروز دشمن به دنبال نفوذ جریانی است، یعنی با جریان‌سازی مردم، مسئولان و نخبگان را در تصمیم‌گیری‌ها دچار اشتباه محاسباتی می‌کند.

مصلحی تهدید و ایجاد ترس، وعده دروغ، مشغول کردن به خیال‌پردازی و آرزوهای دور و دراز داشتن، زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست، شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی، القای یاس و روحیه ما نمی‌توانیم، ایجاد غفلت از امدادهای غیبی خداوند و بی‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی،‌ قبح‌زدایی و تغییر خطوط قرمز، خیرخواه نشان دادن خود و تحریف سخن حق و ارائه تفسیر باطل را روش‌های دشمن برای جریان‌سازی دانست و خاطرنشان کرد:‌ قرآن کریم روش‌های نفوذ دشمن را معرفی می‌کند.

وی انتخابات پیش رو را فرصت نفوذ جریانی دشمن دانست و یادآور شد: روحانیت همچنان مورد اعتماد مردم است و امروز روحانیون وظیفه دارند اشتباه محاسباتی را برای مردم تبیین کنند و با روشنگری فضای کشور را به سمتی ببرند که اهداف امام راحل و رهبر انقلاب محقق شود.

انتهای پیام
captcha