فجر فیلم‌های ایرانی در ترکمنستان
کد خبر: 3876085
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

فجر فیلم‌های ایرانی در ترکمنستان

گروه بین‌الملل ــ جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران با نمایش 10 فیلم سینمایی ایرانی به همت رایزنی فرهنگی ایران در تركمنستان آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران هم‌زمان با 12 بهمن، روز ورود معمار كبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) به کشورمان با نمایش 10 فیلم سینمایی ایرانی در سالن همایش رایزنی فرهنگی ایران در تركمنستان آغاز شد.

مجید كامرانی، سرپرست رایزنی فرهنگی كشورمان در تركمنستان در آیین افتتاحیه این برنامه، تغییر رژیم 2500 ساله شاهنشاهی در ایران و جایگزینی آن با یک نظام مردم‌سالار و همچنین، حاكم‌شدن اصول و مبانی دینی بر اداره امور كشور را دو شاخص اصلی و منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

كامرانی در ادامه به برخی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این مدت 41 سال به ویژه عملكرد فرهنگی نظام در عرصه بین‌الملل اشاره و آخرین دستاوردهای کشورمان در تولید فیلم سینمایی را به صورت ویژه برای حاضران تبیین كرد.

فیلم انیمیشن «مبارک» نخستین فیلمی بود كه برای مخاطبان به نمایش درآمد و مقرر شد براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در این ایام، هر روز یک فیلم سینمایی از ایران تا پایان دهه فجر به نمایش گذاشته شود.

فیلم‌های این رویداد فرهنگی با هماهنگی و همكاری اداره‌كل امور فرهنگی و ایرانیان خارج از كشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تهیه و به ترکمنستان ارسال شده است.

انتهای پیام
captcha