اظهارات وزیر جنگ اسرائیل در مورد گسترش اشغالگری در کرانه باختری
کد خبر: 3875148
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸

اظهارات وزیر جنگ اسرائیل در مورد گسترش اشغالگری در کرانه باختری

گروه بین‌الملل – وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم باید حاکمیت خود بر یک سوم مناطق اشغالی کرانه باختری را تثبیت کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، «نفتالی بنت»، گفت که اسرائیل باید پس از اعلام طرح معامله قرن که دونالد ترامپ روز گذشته جزئیات آن را  رونمایی کرد، برای برقراری حاکمیت بر نزدیک به یک سوم از کرانه باختری اشغالی اقدام کند.
 
اظهارات بنت، عضو ائتلاف راستگرای حاکم بنیامین نتانیاهو، پیش‌بینی‌های  فلسطینیان را تقویت کرد که طرح ترامپ راه اسرائیل را برای الحاق رسمی مناطق بزرگی از کرانه باختری که در جریان جنگ شش روزه سال 1967 اشغال کرده، هموار می‌کند.
 
طرح ترامپ با بر هم زدن برخی پیش‌بینی‌ها، راه حل دو کشور را پیشنهاد می‌کند ، که بر اساس آن اسرائیل و یک کشور فلسطینی در کنار هم زندگی می‌کنند، اما با شرایط سختی که فلسطینی‌ها در آن محاصره خواهند شد.
 
وی یک دوره زمانی چهار ساله را برای ایجاد کشور فلسطینی در طرح به اصطلاح صلح خود پیش‌بینی‌کرده و فلسطینی‌ها ابتدا باید موافقت خود را برای متوقف کردن حملات گروه حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد اعلام کنند.
 
این طرح همچنین می گوید که فلسطینی‌ها باید برای تأسیس یک کشور فلسطینی، ابودیس، شهری کوچک که در مجاور قدس شرقی واقع است، را به جای بیت المقدس به پایتختی خود بپذیرند.
 
این طرح همچنین شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند و حاکمیت اسرائیل بر دره اردن را به رسمیت می‌شناسد. همچنین در این طرح گفته شده کشور فلسطین باید بدون ارتش باشد و کاملا از قوانین امنیتی اسرائیل تبعیت کند.
 
ترامپ در اظهارات خود گفته است كه در معامله قرن، بیت‌المقدس پایتخت جدا نشدنی رژیم صهیونیستی خواهد بود.
انتهای پیام
captcha