هدایت قرآن، مسلمانان از اختلاف و نزاع رهایی می‌بخشد
کد خبر: 3875047
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

هدایت قرآن، مسلمانان از اختلاف و نزاع رهایی می‌بخشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ در بخشی از پیام آیت‌الله‌العظمی مكارم شیرازی به مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه آمده است: همه در پرتو هدایت قرآن از ظلمات پراکندگی و اختلاف و نزاع و کشمش رهایی می‌یابند و به سرچشمه نور که همان برادری و اخوت اسلامی است باز می‌گردند و از هدایت‌های آن بسوی علم و دانش و پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند.

به گزارش ایكنا از فارس، در مراسم افتتاحیه مرحله كشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه كه هم‌اكنون در سالن اجتماعات هتل شیراز در حال برگزاری است، پیام آیت‌الله‌العظمی ناصر مكارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی، رئیس كل دادگستری فارس قرائت شد.
در این پیام آمده است:
قبل از هر چیز تشکیل این همایش قرآنی را به همه شما عزیزان، به ویژه مسئولین محترم دادگستری و مردم متدین و شهیدپرور شیراز صمیمانه تبریک می‌گویم، نیز یاد و خاطره شهید بزرگوار، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را نیز یاد و خاطره شهید بزرگوار، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.
عزیزان! قرآن، کلام نورانی خدا و دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است، در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بیرحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد وهمبستگی دارند، بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند، این همان حبل‌الله و رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند و در آیه شریفه 103 سوره آل عمران به آن دعوت نموده و می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا....؛و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد» (آيه 103 سوره آل عمران) اعتصام به حبل‌الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است. این همان نور و هدایتی است که در آیات 15 و 16 سوره مائده به آن اشاره فرموده و می‌گوید: «...قَدْ جَاءَكُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُبِينٌ(15)يَهْدِي بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَيُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَيَهْدِيهِمْ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ؛...قطعا براى شما از جانب خدا روشنايى و كتابى روشنگر آمده است(15)خدا هر كه را از خشنودى او پيروى كند به وسيله آن [كتاب] به راه ‏هاى سلامت رهنمون مى ‏شود و به توفيق خويش آنان را از تاريكيها به سوى روشنايى بيرون مى ‏برد و به راهى راست هدايتشان مى ‏كند».
آری! همه در پرتو هدایت قرآن از ظلمات پراکندگی و اختلاف و نزاع و کشمش رهایی می‌یابند و به سرچشمه نور که همان برادری و اخوت اسلامی است باز می‌گردند و از هدایت‌های آن بسوی علم و دانش و پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند.
آشنایی با این کتاب بزرگ همگان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان حفظ می‌کند.
اینجانب به همه عزیزانی که در این همایش قرآنی شرکت کرده‌اند تبریک می‌گویم و مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات بخش اسلام راه سعادت و خوشبختی را می‌پیمائید و می‌توانید در آینده افرادی دانشمند و پیشگام و پاک و مومن و پرتلاش باشید و به کشور خود خدمت کنید.
همه روز آیاتی از قرآن را بعد از نماز صبح بخوانید و درباره معنی آن بیندیشد و محتوای آن را در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن و آرامش روح و آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشید.
من از خدای بزرگ برای همه شما موفقیت و سربلندی و عزت و سلامت روح و جسم می‌خواهم و امیدوارم همواره در سایه قرآن از همه خطرات جسمی و روحی در امان باشید.

انتهای پیام
captcha