فعالیت 300 نوجوان مداح در گیلان
کد خبر: 3874516
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

فعالیت 300 نوجوان مداح در گیلان

گروه اجتماعی - مسئول بسیج مداحان گیلان با بیان اینکه 1500 مداح تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: همچنین 300 نوجوان مداح در سطح استان تحت پوشش دوره‌های آموزشی مداحی بسیج مداحان هستند.

مصطفی منزوی، مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از شناسایی 3000 مداح در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: در این تعداد 1500 مداح تحت پوشش سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان قرار دارند که برای افزایش آنان برنامه داریم.

وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات عملی سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان در سال جاری، افزود: همایش تجلیل از پیرغلامان در هر 16 شهرستان گیلان برگزار شد و براساس برنامه‌ریزی این همایش طی سال‌های آینده نیز دنبال می‌شود.

مسئول بسیج مداحان گیلان با تاکید بر لزوم آموزش مداحان ارزشی، آیینی و انقلابی، اضافه کرد:‌ می‌خواهیم برای نوجوانان مداح دوره‌های آموزشی مداحی برگزار کنیم. این دوره‌های آموزشی در تمامی شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

منزوی با بیان اینکه تاکنون 300 نوجوان مداح در سطح استان تحت پوشش دوره‌های آموزشی مداحی بسیج مداحان هستند، گفت: تنها 130 نوجوان مداح در شهرستان رشت هستند.

وی از برگزاری نشست فصلی بسیج مداحان گیلان با آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: جلوگیری از ورود خرافات و انحرافات به مداحی‌ها و عزاداری‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

مسئول بسیج مداحان گیلان با اشاره به فعال بودن مجمع‌الذاکرین در 16 شهرستان استان، یادآور شد: بایپ‌ با همکاری کانون مداحان تبلیغات اسلامی گیلان و خانه مداحان استان هم‌افزایی داشته باشیم و از موازی‌کاری پرهیز شود.

منزوی با بیان اینکه مداحان تحت پوشش سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان بسیجی می‌شوند، اظهار کرد:‌ برنامه بسیج جذب، سازماندهی و آموزش است و مداحان بسیجی در این قالب می‌توانند آموزش‌های لازم را کسب کنند.

وی از برگزاری نشست کتابخوان مداحان و شعرای آیینی شاخص استان با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در دهه فجر خبر داد و گفت:  در همه صحنه‌های انقلاب و نظام شاهد نقش‌آفرینی مداحان و هیئت‌های مذهبی هستیم و باید به این نقش را تبیین کنیم.

انتهای پیام
captcha