امور جوانان محله‌محور شوند/ لزوم استفاده از ظرفیت مساجد
کد خبر: 3874399
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲

امور جوانان محله‌محور شوند/ لزوم استفاده از ظرفیت مساجد

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس بر لزوم محله‌محور شدن امور جوانان در شیراز تأکید کرد و گفت: مساجد هم می‌توانند محور فعالیت‌های جوانان باشند.

به گزارش ایکنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، ٦ بهمن در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با بیان اینکه ما باید به سمتی برویم که امور جوانان در کلان‌شهری مانند شیراز محله محور شود، گفت: مساجد هم می‌توانند محور فعالیت‌های جوانان باشند و این‌گونه می‌توان که هزینه‌ها را کاهش داد تا هزینه‌ها در مجاری قرار گیرند که به خود جوان بر گردد.

وی با تصریح اینکه توجه به قشر جوان، توجه به آینده جامعه است، گفت: دوران جوانی دوران آرمان خواهی و تحول خواهی است که با انرژی بالا می‌توانند یک هدف را دنبال کرده و به نتیجه برسند.

رحیمی همچنین با بیان اینکه تسهیل در روند سلامت، ایجاد انگیزه و بالفعل کردن ایده و خلافیت جوانان هدف برگزاری اینگونه جلسات است، به سند سلامت جوانان استان فارس که توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز تدوین شده اشاره کرد و گفت: سلامت در همه وجوه جوان به‌عنوان اولویت اول محسوب می‌شود که البته حفظ آن نیازمند اقداماتی است که هم خانواده‌ها، هم جامعه و هم دولت در این باره مسئولیت‌هایی دارند.

استاندار فارس مسئله اشتغال و مسکن را از اولویت‌های دیگر جوانان ذکر کرد و گفت:  جوان تا شغل نداشته باشد نمی‌تواند حتی خود را اداره کند.

رحیمی، مهارت، سرمایه و بازار کار در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های بعدی جوانان برشمرد و گفت: اینکه تصور کنیم تنها با کالبد فیزیکی می‌توان مشکلی از جوان حل کنیم، تجربه می‌گوید اینگونه نیست.

وی ادامه داد: تقریبا بیش از ٥٠ درصد از فضای اداری در زمینه‌های مختلف در بعدازظهرها خالی است و با گذاشتن یک نیروی مسئول، می‌توان آن را به دست سازمان‌های مردم نهاد داد تا هفته‌ای دو تا سه روز بتوانند از امکانات ادارات استفاده کنند تا نیازمند ساخت یک ساختمان دیگر نباشیم.

استاندار فارس با بیان اینکه در شرق آسیا اکثر تولیدات خانگی هستند، گفت: می‌طلبد که فکرها را به سمت و سویی دیگر ببریم و به پشتوانه آن اشتغال ایجاد کنیم.

رحیمی با تصریح اینکه امروز فضای اینترنت و مجازی بسیاری از کالبدهای فیزیکی را حل و رفت و آمدها را کم کرده است، بر حمایت دستگاه‌های اجرایی از تبدیل ایده جوانان به عمل تاکید کرد.

استاندار فارس همچنین با تصریح اینکه انتظار از دستگاه‌ها ارائه پیشنهادات عملی در خصوص جوانان است، گفت: هر کدام از ما یک حوزه اختیارات و پتانسیل داریم که باید براساس آن فکر کرد که چه کاری می‌توان برای جوانان کرد.

رحیمی به موضوعاتی چون ایام دهه فجر، انتخابات، چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز اشاره و خواستار استفاده و بهره گیری از ظرفیت جوانان عضو سازمان‌های مردم نهاد در این باره شد.

وی با بیان اینکه باید در راه اصلاح امور کشور در قالب یک نظام هدفمند گام برداریم، گفت: باید به مباحثی بپردازیم که می‌تواند وضعیت کشور را توسعه دهد نه شعار.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه ورود به میدان تخریب یک ورود غیرقابل قبول است اما ارائه راهکارها قطعا موثر خواهد بود، گفت: اصلاح در روش‌ها و نظام‌های اجرایی می‌تواند موجب بهبود شرایط جامعه شود.

انتهای پیام
captcha