رئیس کمیسیون بهداشت خواستار خلع لباس روحانی کتاب‌سوز شد
کد خبر: 3874393
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸

رئیس کمیسیون بهداشت خواستار خلع لباس روحانی کتاب‌سوز شد

گروه سلامت ــ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواستار صدور دستور جلب، دستگیری، خلع لباس و مجازات فردی شد که کتاب طب داخلی «هاریسون» را سوزانده است.

به گزارش ایکنا؛ علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پی سوزاندن کتاب طب داخلی «هاریسون» پیامی را منتشر کرد.

متن پیام به این شرح است:

به نام خداوند جان و خرد         

اهمیت و جایگاه والای کتاب بر هیچ انسانی پوشیده نیست؛ در منزلت و ارزش کتاب همین نکته مهم شایسته ذکر است که دین مبین اسلام با خواندن آغاز شد و به وسیله کتاب آسمانی، قرآن مجید، تعالیم متعالی انسان سازش را به بشریت ارزانی نمود.

کتاب و مطالعه یکی از اولویت‌ها و نیازهای همیشه تاریخ از آغاز تا به اکنون بوده است؛ بطوری که کتاب و انتشار آن در حوزه‌های گوناگون دینی، علمی، فرهنگی، هنری و دیگر حوزه ها از عوامل و اولویت های اصلی توسعه و پیشرفت جوامع بوده و می‌باشد.

کتاب‌سوزی از زشت‌ترین اعمالی است که آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به میراث فرهنگی ملت ها وارد می‌کند. آثار شوم و زیان آور این عمل قبیح بر اهل نظر پوشیده نیست که خود نشانه واپسگرایی، جهل، بی خردی و سبک مغزی است.

حرکت شرم‌آور فردی که ملبس به لباس مقدس روحانیت است، در سوزاندن کتاب هاریسون که از منابع و مراجع مسلم علم پزشکی در رشته بیماری‌های داخلی است که هزاران پزشک با فراگیری‌ مبانی علمی این کتاب ارزشمند، جان میلیون‌ها نفر را نجات داده‌اند، شایسته جامعه ایران اسلامی و نیز جامعه پزشکی کشور نمی‌باشد.

اینجانب ضمن اعلام انزجار و تقبیح این عمل نابخردانه و مشکوک، در راستای اقدامات قانونی از مراکز محترم قضایی بویژه دادستان ویژه روحانیت کشور صدور دستور جلب، دستگیری، خلع لباس و مجازات این فرد معلوم الحال را خواستارم.

دکتر علی نوبخت

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان  

 مجلس شورای اسلامی       

 پنجم بهمن ماه ۱۳۹۸

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha