غفلت از ارزش‌ها، زیان فرهنگی به دنبال دارد/ شبهات جوانان را بی‌پاسخ نگذاریم
کد خبر: 3874391
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲

غفلت از ارزش‌ها، زیان فرهنگی به دنبال دارد/ شبهات جوانان را بی‌پاسخ نگذاریم

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه غفلت از ارزش‌ها جامعه را با ضرر و زیان فرهنگی مواجه می‌کند، گفت: امروز با افراط و تفریط، شکل فرهنگی کشور تغییر کرده است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، ٦ بهمن در کارگروه زنان و خانواده استان، اهمیت توجه به ارزش‌ها را یادآور شد و گفت: غفلت از ارزش‌ها جامعه را با ضرر و زیان فرهنگی مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز با افراط و تفریط شکل فرهنگی کشور تغییر کرده است، گفت: امام خمینی(ره) در برخورد با مسائل دینی، مذهبی و مکتبی هم ارتباط عاطفی و هم ارتباط عقلی را مدنظر قرار می‌داد.

رضایی با تصریج اینکه اگر بنا باشد با گریه به بهشت برویم پس اولین کسی که باید به بهشت برود عمربن سعد است، افزود: اشک خوب است اما باید همراه با عقلانیت باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: اگرچه چادر و محاسن نماد دین است اما اگر می‌خواهیم حضرت زهرا(س) الگوی عملی زنان باشد باید تلاش کنیم تا نگاهمان به جامعه نگاه شیعی با بهره‌گیری از حرکت و سیره معصومین شود نه اینکه حرکتمان تنها در نذر و سفره‌ها باشد، چون گاهی این نذر و سفره‌ها تنها برای ریا برگزار می‌شود.

رضایی با تاکید بر اینکه مسجد ما باید حکایت از تاریخ اسلام داشته باشند، گفت: معماری مسجد ما امروز معماری تاریخ اسلام نیست در حالی‌که امروز در اروپا، غربی‌ها این کار را می‌کنند و تاریخ مسیحیت، چگونگی تولد و اذیت و آزارهای حضرت مریم(س)، سخن گفتن عیسی مسیح و نهایتا به صلیب کشیدن را در یک کلیسا نشان داده‌اند. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: هدف ما در اجرای برنامه‌های این ایام، معرفی انقلاب به اشکال مختلف است.

رضایی همچنین خواستار ورود جدی و با برنامه به فضای مجازی شد و گفت: پرسش‌هایی را در فضای مجازی بی‌جواب گذاشتیم که موجب شده تا بهترین نوجوانان و جوانان ما به بیراهه کشانده شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری در فضای مجازی در سایت‌های گوناگون و در شبکه‌های محتلف ایجاد شبهه می‌کنند، گفت: شبهه‌ای که در تلگرام ایجاد می‌شود باید در همین فضا پاسخ داده شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: مکتب ما غنی و دارای جواب‌های اقناع کننده در تمام مسائل است، پس چرا باید جا بزنیم و اشتباه کنیم؟

رضایی اظهار کرد: گروهی از سال گذشته راه‌اندازی کرده‌ایم و با تولید محتوا در حال پاسخ به شبهات ایجاد شده است اما کافی نیست و باید تلاش بیشتری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما یک انقلاب بی‌نظیر بود و دنیا در برابرش ایستاد اما نتوانست آن را به زانو در بیاورد، گفت: امروز هم دنیا در برابر انقلاب ایستاده تا در عرصه اقتصاد آن را ضربه فنی کند.

 

انتهای پیام
captcha