داعش سناریوی آمریکا برای بازگشت به عراق بود
کد خبر: 3874359
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

داعش سناریوی آمریکا برای بازگشت به عراق بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده قرارگاه رمضان گفت: آمریکا داعش را به وجود آورد که به بهانه جلوگیری و مقابله با آن‌ها به عراق بازگردد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، سردار عبدالرضا مسگریان، فرمانده قرارگاه رمضان امروز 6 بهمن، در نشست شورای اداری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی با بیان خاطراتی از ایشان، اظهار کرد: عملیات‌ها و اقداماتی که به فرماندهی این شهید بزرگوار انجام می‌شد به‌طور مستقیم در امنیت کشور و استان کرمانشاه تأثیرگذار بود.
وی افزود: وضعیت کشور عراق به‌دلیل همسایگی و هم مرز بودن با کشور ما حائز اهمیت است، عراق در سال 2003 توسط آمریکا اشغال شد اما هیچ انقلابی توسط مردم عراق تشکیل نشد تا طعم استقلال را بچشد.
سردار مسگریان با اشاره به اینکه اولین حرکت عراقی‌ها برای اخراج نیروهای آمریکایی در سال 2011 رقم خورد، گفت: از سال 2003 تا 2011 تمام سیستم‌ها و وزارتخانه‌های کشور عراق توسط آمریکا اداره می‌شد و در سال 2011 اولین حرکت مردم عراق به‌منظور اخراج نیروهای آمریکا رقم خورد و موفق شدند 150 هزار نفر نیروی آمریکا را از کشورشان خارج کنند که این امر برای کشور عراق هزینه داشت و آن ورود داعش بود.
فرمانده قرارگاه رمضان گفت: آمریکا داعش را به وجود آورد که به بهانه جلوگیری و مقابله با آن‌ها به عراق برگردند و جنایاتی که آمریکا توسط داعش در عراق انجام می‌داد با دستور مستقیم بود که تصرفات و ویرانی‌های بسیاری را به بار آورد.
وی افزود: عملیات‌های کاربردی برای مقابله با داعش به فرماندهی سردار سلیمانی و نیروهای حشدالشعبی کلید زده شد و این عملیات‌ها پیروزی‌های چشمگیری را به‌دنبال داشت.
سردار مسگریان گفت: آمریکا به دلیل مبارزه سردار با داعش به‌دنبال شهادت سردار بود و طوری می‌خواستند ایشان را هدف قرار دهند که مسئولیت شهادت برعهده آن‌ها نباشد.
فرمانده قرارگاه رمضان با بیان اینکه امروز آمریکا بر دولت عراق فشار آورده که بازسازی کشور عراق را به ما بدهید در عوض 50 درصد نفت عراق را می‌بریم، گفت: دولت عراق این مسئله را نپذیرفته چرا که در حال حاضر عراقی‌ها دولت جدیدی را تشکیل دادند و این به‌دلیل استقلالی است که با هزینه‌های هنگفت به دست آوردند.
وی بیان کرد: راهپیمایی مردم عراق نشان دهنده آگاهی و بصیرت مردم در مسیر رسیدن به استقلال است.
سردار مسگریان به اقدامات سردار سلیمانی در مبارزه با گروه تروریستی داعش اشاره کرد و افزود: مبارزه این سردار سرافراز با این گروه تروریستی حقی به گردن کشور به ویژه استان کرمانشاه است چرا که این استان نزدیکترین مرز به مقر داعش بود و باید بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت.
وی با اشاره به نزدیکی داعش به 30 کیلومتری مرزهای استان کرمانشاه گفت: حاج قاسم نیروهای خود را در ارتفاعات خانقین مستقر کرد تا جلوی داعش را بگیرد و این عملیات از جمله عملیات‌های مشترک با کمک حشدالشعبی و فرماندهی حاج قاسم بود که خطر جدی را از مرزهای ایران دور کرد.
فرمانده قرارگاه رمضان گفت: عملیات‌های بزرگی با دستور مستقیم سردار شهید سلیمانی و کمک حشدالشعبی انجام شد که امنیت را در مرزها حاکم کرد و امروز امنیت ملی و امنیتی که در مرزهای کشور حاکم است نتیجه از جان‌گذشتگی و فرماندهی بدون نقص سردار سلیمانی است.

انتهای پیام
captcha