با جامعه قرآنی فاصله داریم
کد خبر: 3874259
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

با جامعه قرآنی فاصله داریم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی مشهد گفت: ما با یک جامعه قرآنی فاصله داریم، باید فضای معنوی و قرآنی را با زندگی خود مانوس کنیم.

ما با یک جامعه قرآنی فاصله داریمحجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر خاک‌زادان، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص آزمون جامع حفظ قرآن کریم فرماندهی نیروی انتظامی مشهد، اظهار کرد: بیش‌ترین شرکت‌کنندگان در این مسابقات بانوان بودند؛ چرا که خانواده‌های کارکنان فرماندهی نیروی انتظامی استقبال بیش‌تری از کارکنان آقا دارند. اگر حدود 100 نفر در این آزمون انتخاب شوند، حدود 60 نفر آنان بانو خواهند بود، همکاران ما به دلیل مشغله کاری شاید فرصتی برای حفظ نداشته باشند اما خانواده‌های آن‌ها این فرصت را پیدا می‌کنند تا در این آزمون شرکت کنند.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن تأثیر فروانی بر خانواده و کارکنان نیروی انتظامی دارد، عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های کارکنان نیروی انتظامی خانواده آن‌هاست. وقتی خانواده‌ای مأنوس با قرآن باشد، مجبور است که به‌صورت مداوم انس با قرآن و تلاوت را داشته باشد. انس با قرآن سبب معنویت خانواده و پشتیبانی نیروی انتظامی خواهد بود، این پشتیبانی سبب می‌شود که نیروها با قوت ایمان در میدان حضور پیدا کنند.

رئیس عقیدتی انتظامی مشهد با اشاره به اینکه تأثیر خانواده‌ها بر روی کارکنان بسیار زیاد است، بیان کرد: انس با قرآن بر روی همکاران و خاصه سربازان ما تأثیر بسزایی دارد. در دوره قبلی این آزمون، 20 نفر قبولی در یگان امداد داشته‌ایم. یگان امداد از مهم‌ترین و خشن‌ترین بخش‌های نیروی انتظامی است اما این آمار قبولی نشان می‌دهد که این افراد با وجود کار سختی که دارند، اما در حفظ قرآن شرکت می‌کنند.

خاک‌زادان با اشاره به اینکه این آزمون حدود 6 سالی است که برگزار می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته فرمانده نیروی انتظامی مشهد، مبلغ 25 میلیون تومان هدیه برای خانوادها و کارکنان که در این آزمون قبول شده بودند، در نظر گرفت. از طرف سازمان نیز مبلغی برای افرادی که قبول شده‌اند، درنظر گرفته شده است که به هر سربازی از نیروی انتظامی که در این آزمون جامع شرکت کند، به صرف شرکت او در این آزمون پنج روز تشویقی داده می‌شود. به کارکنانی که در این آزمون شرکت کرده و قبول شوند، علاوه بر هدیه فرمانده نیروی انتظامی و سازمان، 15 روز مرخصی تشویقی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن شرایطی دارد، عنوان کرد: لحن، تلاوت، صوت و ... هرکدام در حفظ قرآن به‌صورت جداگانه تأثیرگذار است. حفظ با غلط خواندن مدنظر ما نیست. این غلط خواندن سبب کم‌شدن امتیاز او خواهد بود. کسی که انس با قرآن پیدا کند به‌دنبال تفسیر نیز خواهد رفت. صرفاً رفتن به سمت حفظ قرآن کریم دغدغه ما نیست. ما در دارالقرآن نیروی انتظامی مراسم‌ تفسیر برای کارکنان خود داریم.

رئیس عقیدتی فرماندهی انتظامی مشهد با بیان اینکه جامعه ما آن‌طور که انتظار داریم قرآنی باشد، نیست، گفت: ما با یک جامعه قرآنی فاصله داریم. ما باید فضای معنویت، روحانی و قرآنی را با زندگی خود مأنوس کنیم. اگر ما با قرآن مأنوس باشیم حتی در فضای اتومبیل خود نیز قرآن خواهیم گذاشت. باید زندگی ما فضای قرآنی داشته باشد، زندگی امروزی ما با فضای قرآنی بسیار فاصله دارد. باید به سمتی برویم که خانه، محل کار، محیط جامعه، سبک زندگی‌مان و ... قرآنی و روحانی باشد.

انتهای پیام
captcha