اجرای نیت 6 موقوفه فاطمی در «بردسکن»
کد خبر: 3874236
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

اجرای نیت 6 موقوفه فاطمی در «بردسکن»

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بردسکن گفت: در ایام سوگواری شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(س)، شش موقوفه به‌منظور عزاداری در شهرستان بردسکن اجرای نیت می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید غیرتمند، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بردسکن در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گفت: از مجموع بیش از 750 موقوفه در شهرستان بردسکن درآمد بیش از 90 درصد آن  صرف تعزیه‌داری در ماه محرم و صفر می‌شود.
وی بیان کرد: در برگزاری مراسم شهادت و ولادت دیگر ائمه(ع) موقوفات شهرستان بسیار کم است و در شهادت حضرت زهرا(س) تنها شش موقوفه داریم که یک مورد آن طبق نیت واقف در روستای مظفرآباد از توابع بخش انابد و پنج مورد آن کمک به برپایی عزاداری و اطعام این ایام می‌‌شود.
 ئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن همچنین از برگزاری سوگواره یاس نبوی در چهار بقعه متبرکه امامزاده سیدطاهر حسینی، امامزاده میربابه روستای زیرک‌آباد، امامزاده سیدهاشم انابد و امامزاده سیدعلی‌النقی‌ الله‌آباد این شهرستان خبرداد.
وی گفت: با همکاری حوزه علمیه خواهران، حوزه مقاومت بسیج خواهران، ستاد نمازجمعه خواهران و شهرداری و شورای اسلامی شهر بردسکن به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، همایش رهروان یاس نبوی را با حضور بانوان در محل بقعه متبرکه امامزاده سیدطاهر حسینی بردسکن برگزار خواهیم کرد.
وجیهه تیموری
انتهای پیام
captcha