اهدای عضو در اسلام از قداست ویژه‌ای برخوردار است
کد خبر: 3874188
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
امام‌جمعه سیریک:

اهدای عضو در اسلام از قداست ویژه‌ای برخوردار است

گروه اجتماعی - امام‌جمعه شهرستان سیریک گفت: اهدای عضو در دین مبین اسلام از قداست ویژه‌ای برخوردار است که نشان از همدلی و نوع‌دوستی افراد نسبت به یکدیگر دارد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن حیدری، امام‌جمعه شهرستان سیریک در همایش «اهدای عضو، اهدای زندگی» که با هدف ارتقاء فرهنگ اهدای عضو و دعوت عموم مردم به مشارکت، پنجم بهمن ماه در این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه همه ما موظف هستیم تا فرهنگ نیک و پسندیده اهدای عضو را ترویج دهیم، افزود: اهدای عضو در دین مبین اسلام از قداست ویژه‌ای برخوردار است که نشان از همدلی و نوع‌دوستی افراد نسبت به یکدیگر دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری افزود: سلامت و امنیت هر فرد درگرو سلامتی و حس امنیت دیگر افراد جامعه است که پیوند عضو به‌عنوان کاری خداپسندانه موجبات این حس انسان دوستانه را در جامعه فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: امیدوارم تمامی مسئولین امر، خیرین و رسانه‌ها پیش‌قدم این امر خیر شوند تا این امر خداپسندانه با پشتیبانی آحاد جامعه به نتیجه مطلوبی برسد.

امام‌جمعه اهل سنت شهر سیریک نیز در این همایش با اشاره به اینکه جان بخشیدن به فرد دیگر در آموزه‌های دینی بسیار تأکید شده است، گفت: در دین مبین اسلام و در آیات و احادیث نیز بر این نوع‌دوستی تأکید بسیار شده و حتی ثواب نجات جان یک نفر، همانند ثواب نجات جان همه بشریت ذکر شده است.

شیخ عبدالعزیز افراز افزود: امیدواریم فرهنگ اهدای عضو نیز به‌عنوان یک کار خیرخواهانه در جامعه نهادینه شود چراکه هم‌اکنون انسان‌های زیادی چشم‌انتظار دریافت این اعضا بوده و نجات جانشان درگرو انجام این اهدای خداپسندانه است.

وی با تأکید بر اینکه اصل مهم در اهدای عضو، رضایت فرد دهنده عضو است، گفت: دین اسلام برای حفظ جان انسان‌ها ارزش ویژه‌ای قائل است و هر عملی را که باعث درمان و نجات جان انسان‌ها شود موردقبول قرار می‌دهد، با این حساب که رضایت فرد دهنده عضو، به‌عنوان یک اصل در اهدای عضو باشد.

انتهای پیام
captcha