تشکیل ستادهای مردمی دهه فجر در مساجد گیلان
کد خبر: 3873564
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

تشکیل ستادهای مردمی دهه فجر در مساجد گیلان

گروه اجتماعی - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با تاکید بر ایجاد فضایی پویا و پرنشاط در پاسداشت چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب، بیان کرد: به منظور فراهم‌سازی زمینه مشارکت مردم در آیین‌های گرامیداشت پیروزی انقلاب، ستادهای مردمی دهه فجر در مساجد استان تشکیل شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان امروز، 2 بهمن‌ماه در نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان، با بیان اینکه مساجد یک پایگاه سیاسی و اجتماعی در طول پیروزی انقلاب اسلامی بودند، گفت: باید به تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در شروع چهل ساله دوم انقلاب به صورت ویژه بپردازیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در قالب 20 کمیته در استان، افزود: دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان متولی کمیته مساجد استان است و تلاش می‌کند تا نقش سازنده خود را در این زمینه ایفا کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با شعار محوری «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت» گرامی داشته می‌شود، تصریح کرد: باید با اجرای برنامه‌های کیفی و با مشارکت مردم زمینه اثربخشی عید بزرگ انقلاب را تقویت کرد.

رضوانی‌نژاد با تاکید بر ایجاد فضایی پویا و پرنشاط در پاسداشت چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: به منظور فراهم‌سازی زمینه مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم در آیین‌های گرامیداشت پیروزی انقلاب، ستادهای مردمی دهه فجر در مساجد استان تشکیل شد.

وی دهه فجر را فرصتی برای آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر باید دارای نوآوری و خلاقیت باشد تا موجب جذب جوانان و نوجوانان و آشناسازی آنان با مواضع اصولی و آرمان‌های انقلاب اسلامی شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه و اربعین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر اجرای برنامه‌ها متناسب با این ایام و شانیت مساجد تاکید کرد.

رضوانی‌نژاد همچنین بر زمینه‌سازی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس در برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد و افزود: مساجد با محوریت امامان جماعات و پرهیز از ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی نقش خود را در افزایش بصیرت مردم در مسائل سیاسی عهده‌دار شوند.

وی خواستار ارتقای کیفیت برنامه‌ها و اجرای برنامه‌های شاخص در 12 و 22 بهمن شد و خاطرنشان کرد: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی هنرمندانه به منظور افزایش آگاهی عمومی و جلب و جذب جوانان و ایجاد امید به آینده انقلاب اسلامی به تصویر کشیده شود.

انتهای پیام
captcha