سبک زندگی فاطمی؛ الگویی جامع برای جامعه امروز
کد خبر: 3873189
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

سبک زندگی فاطمی؛ الگویی جامع برای جامعه امروز

گروه اجتماعی - معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران شهرستان بندرانزلی گفت: سبک زندگی فاطمی الگویی جامع برای همه ابعاد زندگی در جامعه امروز است.

حجت الاسلام حسن اسکافی، معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران شهرستان بندرانزلی در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم دو زن «آسیه» همسر فرعون و همچنین «مریم» دختر عمران را به عنوان الگو برای ایمان اهل ایمان معرفی می کند که در آیات ۱۱ و ۱۲ از سوره مبارکه تحریم به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه همانطور که می دانیم این دو بانو از زنان اهل بهشت هستند، افزود: خداوند این دو بانو را الگوی زنان و مردان اهل ایمان معرفی می کند زیرا نگاه  آنها به زندگی نگاهی است که خدای متعال پسندیده است.

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران شهرستان بندرانزلی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام، تصریح کرد: ایشان در روایتی فرمودند «فاطمة سیدة نساء أهل الجنة»؛ فاطمه(س) سرور زنان اهل بهشت است» وقتی این روایت را در کنار آیات قرآن مورد بررسی قرار می دهیم، می بینیم پیامبر(ص) یک الگوی کامل تر را برای ما معرفی می کنند.

اسکافی با بیان اینکه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در همه ابعاد برای ما الگو است، تاکید کرد: شاید این بانوان در بخشی هایی از زندگی الگو باشند اما زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در همه ابعاد عبادی، زندگی فردی و اجتماعی، زندگی خانوادگی همچنین زندگی اجتماعی و سیاسی نقش آفرینی می کنند.
وی گفت: این بانو عاشق عبادت و تلاوت قرآن بود به طوری که در جایی فرموده «از دنیای شما تلاوت قرآن را دوست دارم» همانطور که می دانیم تلاوت قرآن کریم یکی از راه های ارتباط با خداوند است و بعد از انجام واجبات، یکی از شاهراه های ارتباط با خدای متعال محسوب می‌شود و این ارتباط عمیق با خدا نشان می‌دهد ما اگر می خواهیم الگویی برای عبادت و بندگی پیدا کنیم آن فاطمه(س) است.

اسکافی ادامه داد: در مورد تربیت فرزند همانطور که می دانیم فاطمه زهرا(س) چهار فرزند داشت که هر کدام در دنیا موثر بودند و سرور آنها حسین بن علی(ع) سرور شهیدان اهل بهشت است که همه این ها نشان از تربیت صحیح فاطمه زهرا(س) دارد.
وی به شخصیت اجتماعی و سیاسی این بانوی بزرگوار اشاره کرد و گفت: در بعد سیاسی و اجتماعی نقش فاطمه زهرا(س) به عنوان یک زن قابل توجه و تحسین است.

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران شهرستان بندرانزلی افزود: امروز هم زن ها در جامعه نقش بزرگی دارند ولی دشمن گاهی نقش زن ها را منحرف می‌کند باید حواسمان باشد که دین و قرآن با حضور زنان در جامعه مخالفتی ندارد ولی حضوری که مخالف با دین و شرع نباشد.

اسکافی گفت: فاطمه زهرا(س) دفاع از حکومت و ولایت اسلامی را به ما یاد می‌دهد، یار و یاور ولایت بودن و همچنین ولایت، حکومت الهی و رهبر الهی آن قدر مهم است که اگر جان خود را فدا کنیم ارزش دارد و همه این ها نشان از معرفت و ایمان فاطمه زهرا(س)دارد.

حجت الاسلام اسکافی تصریح کرد: همه اینها چکیده ای از زندگی آن بانوی بزرگوار در زندگی بود و قطعا  با نگاهی ریزبینانه می‌توان نقش این بانوی کرامت را در همه ابعاد زندگی دنیوی و اخروی به خوبی الگو قرار داد و امیدواریم ایام شهادت فاطمه زهرا(س) بتوانیم خود را با این الگوی ارزشمند همسو کنیم تا در دنیا و آخرت سعادتمند باشیم.

انتهای پیام
captcha