غربت 63 شهید گیلانی انقلاب را کم کنیم
کد خبر: 3872978
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

غربت 63 شهید گیلانی انقلاب را کم کنیم

گروه اجتماعی - مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه باید از غربت 63 شهید گیلانی انقلاب کم کنیم، گفت: گذشت زمان نباید موجب فراموشی مجاهدت‌های شهدای انقلاب شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس بایرامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز، 30 دی‌ماه در ستاد یادواره شهدای انقلاب اسلامی استان، با بیان اینکه همه ما مدیون شهدای انقلاب هستیم، اظهار کرد: مجاهدت‌های شهدای انقلاب موجب شد به چنین جایگاهی برسیم و امروز به قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شویم.

وی خون شهدای انقلاب را عامل سرنگونی حکومت کفر و طاغوت دانست و افزود: انقلاب اسلامی فضایی دینی، معنوی و معرفتی را بر کشور حاکم کرد و باید قدردان شهدا باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به برگزاری سالانه یادواره 63 شهید انقلاب اسلامی استان، تصریح کرد: گذشت زمان نباید موجب فراموشی مجاهدت‌های شهدای انقلاب شود و لذا ایام‌الله دهه فجر بهترین فرصت برای یادآوری آرمان‌های شهداست.

بایرامی با بیان اینکه یادواره شهدای انقلاب گیلان یک یادواره محوری است، عنوان کرد: یادواره 63 شهید گیلانی انقلاب اسلامی باید هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی درخور شان شهدا و خانواده‌های آنان باشد. همچنین باید به معرفی شهدای شاخص انقلاب و خانواده‌های آنان برای جامعه بپردازیم.

وی با تاکید بر لزوم خاطره‌گویی مبارزان انقلابی درخصوص روزهای پیروزی انقلاب و نحوه شهادت همرزمانشان، یادآور شد: باید آرمان‌های والای شهدای انقلاب که باعث شد از جان مبارک خودشان برای اعتلای اسلام و ایران بگذرند به جامعه به ویژه نسل جوان منتقل شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان مساجد را خاستگاه انقلاب دانست و خاطرنشان کرد:‌ باید از ظرفیت مساجد برای تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب و معرفی سیره شهدا استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید از غربت 63 شهید گیلانی انقلاب کم کنیم، گفت: حماسه‌آفرینی‌های گیلانیان چه در سال‌های پیروزی انقلاب و چه در عرصه‌های دفاع مقدس و دفاع از حرم زبانزد کشور است و لذا رسانه‌ها باید زبان گویای این مجاهدت‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها و ایثارگری‌ها باشند.

انتهای پیام
captcha