پرداخت بیش از ۱۴ میلیارد تومان زکات توسط گیلانی‌ها
کد خبر: 3872667
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

پرداخت بیش از ۱۴ میلیارد تومان زکات توسط گیلانی‌ها

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان گفت: مردم نیکوکار این استان در ۹ ماهه سال جاری، ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات شامل زکات فطره، واجب و مستحب برای کمک به نیازمندان پرداخت کردند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام‌والمسلمین حامد آزمایش، رئیس اداره زکات کمیته امداد استان، امروز، 29 دی‌ماه در جمع خبرنگاران با قدردانی از مشارکت و همراهی مردم نوع‌دوست استان در پرداخت زکات، اظهار کرد: پرداخت زکات علاوه بر کمک به حل مشکلات نیازمندان واقعی موجب ترويج و احیای حس نوع‌دوستی و مردم‌خواهی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زکات پرداختی توسط مردم صرف امور نیازمندان از جمله کمک‌هزینه خرید جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان، احداث، تعمیر و بازسازی مسکن، معیشت می شود، افزود: پرداخت به موقع زکات موجب خدمت‌رسانی به موقع به نیازمندان و حل مشکلات آن ها می شود.

آزمایش با بیان اینکه مردم نیکوکار گیلان در 9 ماهه سال جاری ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند، گفت: زکات پرداختی شامل زکات فطره، واجب و مستحب برای کمک به نیازمندان بوده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان تصریح کرد: در جمع‌آوری نقدی زکات که از سوی مردم مستقیم به دبیرخانه شورای زکات واریز شده، کمیته امداد گیلان حائز کسب رتبه دوم کشوری شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع زکات پرداختی مبلغ هفت میلیارد و ۶۶۵ میلیون و ۹۱۷ هزار تومان در قالب زکات فطریه بوده است.

آزمایش با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر روستا توسط شورای زکات همان روستا جمع‌آوری می‌شود، گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه صرف حل مشکلات نیازمندان همان محل توسط شورای زکات روستا می‌شود.

وی به فعالیت بیش از ۱۶۵۰ شورای زکات روستا متشکل از معتمدین محل برای جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات اشاره کرد و گفت: کمیته‌های امداد سراسر گیلان و همچنین شورای زکات روستاها آماده دریافت زکات مردم نوع‌دوست و نیکوکار استان است.

آزمایش یادآور شد: با کمک مردم نیکوکار گیلان و با پرداخت به‌ موقع زکات، در چهار ماهه سال جاری ۱۰۴ درصد تحقق برنامه زکات انجام‌ شده است.

انتهای پیام
captcha