یادواره شهید املاکی همانند کنگره شهدا برگزار می‌شود
کد خبر: 3872524
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰

یادواره شهید املاکی همانند کنگره شهدا برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه مراسم سردار شهید املاکی همه ساله با حضور گسترده مردم و باشکوه خاصی برگزار می شود، گفت: یادواره سردار شهید املاکی همانند کنگره های شهدا برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ عباس بایرامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز، 28 دی‌ماه در نشست با اعضای ستاد برگزاری یادواره سردار شهید «حسین املاکی» که در شهرستان لنگرود برگزار شد، سردار املاکی را سردار ملی دانست و اظهار کرد: براساس نگاه مقام معظم رهبری برگزاری مراسم شهدا بزرگداشت اموات نیست، بلکه اجری همانند ایثار و شهادت دارد.

وی با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره شهید املاکی بسیار ارزشمند است، افزود: سردار املاکی یکی از فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس و از افتخارات ایران و گیلان و شهر لنگرود است لذا رهبری لقب «قهرمان» را به ایشان اعطا فرمودند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه مراسم سردار شهید املاکی همه ساله با حضور گسترده مردم و باشکوه خاصی برگزار می شود، گفت: یادواره سردار شهید املاکی همانند کنگره های شهدا برگزار می‌شود.

بایرامی با بیان اینکه شهید املاکی الگوی بی بدیلی برای همه آحاد جامعه است، ادامه داد: منش و سیره زندگی سردار شهید املاکی می تواند در حوزه های علمیه و مدارس تدریس شود.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیازمند تولید محتوا در فضای مجازی دانست و تصریح کرد: کارویژه ای با محوریت ساخت فیلم و مستند شهید املاکی در حوزه فضای مجازی ایجاد شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به فرماندهی شهید املاکی در بخش اطلاعات و عملیات دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد:‌ باید انجمن راویان استان را در راستای روایت گری دفاع مقدس ساماندهی کنیم.

بایرامی از آمادگی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان برای چاپ کتاب با موضوع شهید املاکی خبر داد و گفت: به فرموده رهبر انقلاب از نگاه هنرمندانه باید موضوع شهادت را در جامعه ترویج داد و کتاب ماندگارترین ابزار در این زمینه است.

برگزاری یادواره شهید املاکی در 9 فروردین 99

سردار حسین مصطفی‌پور، فرمانده تیپ میرزا کوچک نیروی زمینی سپاه نیز، اظهار کرد: شهید املاکی مایه افتخار گیلان و ایران است.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از برگزاری مراسم شهدا با رنگ و بوی سیاسی، اضافه کرد:‌ ادامه راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آرمان‌های انقلاب وظیفه آحاد ملت ایران است.

مصطفی‌پور از برگزاری مراسم مذکور در 9 فروردین‌ماه 99 در مسجد جامع لنگرود خبر داد و خاطرنشان کرد: همانند سال‌های گذشته با وحدت و همدلی باید یادواره‌ای در شان و منزلت این شهید ملی در شهرستان لنگرود برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha