احداث پارك موزه دفاع مقدس در 12 شهرستان فارس
کد خبر: 3872418
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

احداث پارك موزه دفاع مقدس در 12 شهرستان فارس

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس از احداث پارك موزه دفاع مقدس در 12 شهرستان این استان خبر داد و گفت:‌ در اجرای این طرح توجه به شهاحداث پارك موزه دفاع مقدس در 12 شهرستان فارسرستان‌هایی كه تعداد شهدای بیشتری نسبت به جمعیتشان دارند، باید مدنظر قرار گیرند.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 28 دی‌ماه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به موزه دفاع مقدس نیز اشاره كرد و آن را فرصت مناسبی برای رونق گردشگری مذهبی در شیراز و استان فارس برشمرد و گفت: می‌توانیم از فضای این موزه و نمایشگاه برای پدافند غیرعامل نیز استفاده كنیم.
وی از احداث پارك موزه دفاع مقدس در 12 شهرستان استان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح مقدماتی همچون برگزیدن مراکز شهرستان‌هایی که دارای تعداد بیشتر شهدا نسبت به جمعیت آن‌ها هستند و وجود اراضی دولتی در این شهرستان‌ها باید مدنظر قرار گیرد.
رحیمی همچنین اهمیت توجه به برگزاری یادمان شهدا را یادآور شد و گفت: برگزاری یادمان‌های شهدا و شناسایی شهدای گمنام یكی از فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

پیشرفت 80 درصدی 25 یادمان شهدای گمنام در فارس
وی با اشاره به وجود یادمان‌های شهدای گمنام در این استان گفت: 25 یادمان شهدای گمنام استان فارس بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیكی داشته‌اند كه مسئولان برنامه و بودجه باید تأمین اعتبار این پروژه‌ها را در دستور كار قرار دهند تا سال آینده به بهره‌برداری برسند.
رحیمی با اشاره به فعالیت شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: این شورا یك شورای میان‌بخشی است كه وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی همكاری با مصوبات این شوراست و محدودیتی هم برای اقدامات دستگاه‌ها در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وجود ندارد.
استاندار فارس همچنین به مسئله بودجه نیز اشاره كرد و گفت: بودجه دولت در سال آینده انقباضی است و امیدواریم كه در بودجه‌ریزی سال 99 بودجه عمرانی شرایط متفاوتی را نسبت به سال جاری ایجاد كند.

انتهای پیام
captcha