اعزام سالانه 27 هزار مبلغ دینی به مدارس کشور
کد خبر: 3872137
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶

اعزام سالانه 27 هزار مبلغ دینی به مدارس کشور

گروه اجتماعی - معاون پژوهشی ستاد همکاری وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه از اعزام سالانه ۲۷ هزار مبلغ دینی به مناسبت‌های مختلف به مدارس کشور خبر داد و گفت: تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر طلبه ثابت در بخش‌های طرح امین، طرح روشنا و بخش عشایری با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه امروز، 26 دی ماه در جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان که در دبیرستان حضرت فاطمه زهرا(س) دخترانه شاهد رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه تربیت دینی افراد جامعه را به عهده دارند، اظهار کرد: بین اهداف حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تفاوتی را مشاهده نمی‌کنیم و هر دو تعلیم و تربیت اسلامی را به عهده دارند و مخاطب این دو یکی است.

وی به سه رویکرد اساسی در حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: تعاملی بودن همکاری‌ها، ظرفیت سازی و مطالبه گری منطقی از همدیگر از رویکردهای اثرگذار حوزه و آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان است.

رحیمی از اعزام سالانه ۲۷ هزار مبلغ دینی به مناسبت‌های مختلف به مدارس کشور خبر داد و تصریح کرد: تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر طلبه ثابت در بخش‌های طرح امین، طرح روشنا و بخش عشایری با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند، ضمن اینکه تعداد یک هزار و ۵۰۰ سرباز طلبه داریم.

حجت‌الاسلام حسین انصاری، مدیر حوزه‌های علمیه گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه رسالت اصلی حوزه‌های علمیه تربیت دینی و رشد دینداری همه جامعه از جمله دانش‌آموزان است، اظهار کرد: امر مذکور با همدلی و همراهی همدیگر و دخالت نکردن در کار ذاتی آموزش و پرورش تحقق پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام حقگو، مدیر دفتر وزارتی ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه کشور نیز، تربیت دینی و اجتماعی را زیربنای تمام تربیت‌ها دانست و بیان کرد: انس با ائمه(ع)، قرآن و اقامه نماز باید توسط آموزش و پرورش استمرار داشته باشد و این امر موجب ایمان پایدار در دانش‌آموزان می‌شود.

انتهای پیام
captcha