تربیت دینی دانش‌آموزان را در مقابل هجمه‌ها واکسینه می‌کند
کد خبر: 3872136
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶

تربیت دینی دانش‌آموزان را در مقابل هجمه‌ها واکسینه می‌کند

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان بر اقامه نماز اول وقت در مدارس تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزی که از دوره مهدکودک و پیش دبستانی تحت تربیت دینی قرار می‌گیرد، در مقابل هجمه‌ها واکسینه می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نمایتده ولی فقیه در گیلان امروز، 26 دی ماه در جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان که در دبیرستان حضرت فاطمه زهرا(س) دخترانه شاهد رشت برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امروز بعضی از کشورهای دنیا به ویژه جنوب شرقی آسیا به این نتیجه رسیدند که در عرصه دانش و انسان سازی باید به زیربناها توجه شود.

وی به اختصاص بیشترین بودجه آموزش و پرورش به زیربنای مهدهای کودک و پیش دبستانی کشور ژاپن اشاره کرد و افزود: توجه به زیربناهای آموزش و پرورش و تربیتی بسیار مهم و اثرگذار است.

رئیس کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه دانش‌آموزی که از دوره مهدکودک و پیش دبستانی تحت تربیت دینی قرار می‌گیرد، در مقابل هجمه‌ها واکسینه می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی، بیشترین بخش تربیت را مربوط به دوران کودکی انسان دانست و بیان کرد: تمام خروجی‌ها و آنچه که می‌تواند در تربیت نقش آفرین باشد این است که در کنار همدیگر مدیریت جهادی داشته باشیم.

وی به الزام‌های مدیریت جهادی در تربیت دانش‌آموزان توسط حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: درک تعاملی نخستین الزام مدیریت جهادی در عرصه تربیت محسوب می‌شود زیرا اگر درک تعاملی نداشته باشیم، مورد نفرین نسل‌های آینده قرار می‌گیریم ضمن اینکه نسل آینده از فرهنگ بومی – محلی بریده شده و به طرف فرهنگ‌های دیگر گرایش پیدا می‌کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه درک نیازمندی‌های جامعه دومین الزام تربیت جهادی است، خاطرنشان کرد: سمت و سوی دانشجویان و رشته‌ها باید به جهت نیازمندی‌های جامعه ختم شود.

آیت‌الله فلاحتی بر برنامه ریزی معلمان و مدیران آموزش و پرورش در راستای تربیت دانش‌آموزان تاکید کرد و یادآور شد: هدف باید تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه معلمان و مدیران آموزش و پرورش همواره باید در حال مطالعه باشند، اظهار کرد: تربیت دینی از جمله الزام‌های تربیت جهادی محسوب می‌شود و معلمان باید دانش‌آموزان را تربیت دینی کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به برنامه دین در لایه‌های مختلف زندگی بشر اشاره کرد و افزود: بنابراین تربیت دانش‌آموز از مهدکودک و پیش دبستانی باید در اولویت باشد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اقامه نماز اول وقت در مدارس، بیان کرد: معلمان به ویژه مدیران باید اقامه نماز اول وقت در مدارس را نهادینه کنند.

امام جمعه رشت به ورود خواهران طلبه به حوزه‌های علمیه اشاره کرد و یادآور شد: خواهران طلبه به سه منظور فهم معارف دین، خودسازی و همچنین عرضه و تبیین بی منت معارف دین به دانش‌آموزان باید وارد حوزه‌های علمیه شوند.

وی با اشاره به اعتبارات کم آموزش و پرورش و پژوهش در بودجه سالانه کشور، تصریح کرد: ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش در شهرستان‌ها از خیران برای انجام فعالیت‌های فرهنگی جذب بهره لازم را ببرند.

نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور به رسالت حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: تلاش بیشتری باید برای هویت یابی دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی به پیشینه قوی و موثر روحانیون در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه در تقویت همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش در شهرستان‌ها تاثیرگذار هستند.

انتهای پیام
captcha