به گزارش ایکنا از گیلان، آیتالله رسول فلاحتی، نمایتده ولی فقیه در گیلان امروز، 26 دی ماه در جلسه کمیته همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش استان که در دبیرستان حضرت فاطمه زهرا(س) دخترانه شاهد رشت برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امروز بعضی از کشورهای دنیا به ویژه جنوب شرقی آسیا به این نتیجه رسیدند که در عرصه دانش و انسان سازی باید به زیربناها توجه شود.
وی به اختصاص بیشترین بودجه آموزش و پرورش به زیربنای مهدهای کودک و پیش دبستانی کشور ژاپن اشاره کرد و افزود: توجه به زیربناهای آموزش و پرورش و تربیتی بسیار مهم و اثرگذار است.
رئیس کمیته همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه دانشآموزی که از دوره مهدکودک و پیش دبستانی تحت تربیت دینی قرار میگیرد، در مقابل هجمهها واکسینه میشود.
آیتالله فلاحتی، بیشترین بخش تربیت را مربوط به دوران کودکی انسان دانست و بیان کرد: تمام خروجیها و آنچه که میتواند در تربیت نقش آفرین باشد این است که در کنار همدیگر مدیریت جهادی داشته باشیم.
وی به الزامهای مدیریت جهادی در تربیت دانشآموزان توسط حوزههای علمیه و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: درک تعاملی نخستین الزام مدیریت جهادی در عرصه تربیت محسوب میشود زیرا اگر درک تعاملی نداشته باشیم، مورد نفرین نسلهای آینده قرار میگیریم ضمن اینکه نسل آینده از فرهنگ بومی – محلی بریده شده و به طرف فرهنگهای دیگر گرایش پیدا میکند.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه درک نیازمندیهای جامعه دومین الزام تربیت جهادی است، خاطرنشان کرد: سمت و سوی دانشجویان و رشتهها باید به جهت نیازمندیهای جامعه ختم شود.
آیتالله فلاحتی بر برنامه ریزی معلمان و مدیران آموزش و پرورش در راستای تربیت دانشآموزان تاکید کرد و یادآور شد: هدف باید تربیت دانشآموز در تراز انقلاب اسلامی باشد.
وی با بیان اینکه معلمان و مدیران آموزش و پرورش همواره باید در حال مطالعه باشند، اظهار کرد: تربیت دینی از جمله الزامهای تربیت جهادی محسوب میشود و معلمان باید دانشآموزان را تربیت دینی کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به برنامه دین در لایههای مختلف زندگی بشر اشاره کرد و افزود: بنابراین تربیت دانشآموز از مهدکودک و پیش دبستانی باید در اولویت باشد.
آیتالله فلاحتی با تاکید بر اقامه نماز اول وقت در مدارس، بیان کرد: معلمان به ویژه مدیران باید اقامه نماز اول وقت در مدارس را نهادینه کنند.
امام جمعه رشت به ورود خواهران طلبه به حوزههای علمیه اشاره کرد و یادآور شد: خواهران طلبه به سه منظور فهم معارف دین، خودسازی و همچنین عرضه و تبیین بی منت معارف دین به دانشآموزان باید وارد حوزههای علمیه شوند.
وی با اشاره به اعتبارات کم آموزش و پرورش و پژوهش در بودجه سالانه کشور، تصریح کرد: ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش در شهرستانها از خیران برای انجام فعالیتهای فرهنگی جذب بهره لازم را ببرند.
نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور به رسالت حوزههای علمیه و آموزش و پرورش در تربیت دانشآموزان اشاره کرد و گفت: تلاش بیشتری باید برای هویت یابی دانشآموزان داشته باشیم.
وی به پیشینه قوی و موثر روحانیون در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه در تقویت همکاری حوزههای علمیه با آموزش و پرورش در شهرستانها تاثیرگذار هستند.
انتهای پیام