ساماندهی 700 راوی دفاع مقدس در گیلان
کد خبر: 3871581
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

ساماندهی 700 راوی دفاع مقدس در گیلان

گروه اجتماعی - رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان با اشاره به وجود 32 نفر استاد راوی از فرماندهان گردان و گروهان دوران دفاع مقدس در گیلان، یادآور شد: تاکنون 700 راوی در گیلان ساماندهی شدند که از این تعداد 450 راوی برادر و 250 راوی خواهر هستند.

سید غلامرضا امیری، رئیس ستاد کنگره هشت‌هزار شهید استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: حماسه های ماندگار دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که تاسی از آن جامعه اسلامی را از هرگونه بحران و تهدید مصون می سازد.

وی راویان فتح را امانتداران رسالت فرهنگ ایثار و شهادت عنوان و تصریح کرد: راویان فتح با بیان خاطرات و داستان‌های دفاع مقدس تحت عنوان روایت فتح، با روشی ادبی و داستان‌گونه ذخایر ناب دفاع مقدس را استخراج می‌کنند و در اختیار مردم می‌گذارند.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان با بیان اینکه انجمین راویان فتح در 16 شهرستان و 18 ناحیه سپاه قدس گیلان فعال است، گفت: تاکنون 700 راوی در گیلان ساماندهی شدند که از این تعداد 450 راوی برادر و 250 راوی خواهر هستند.

امیری با اشاره به وجود 32 نفر استاد راوی از فرماندهان گردان و گروهان دوران دفاع مقدس در گیلان، یادآور شد: تعداد 368 نفر راوی دارای مدرک درجه یک و 300 نفر راوی درجه دو در استان داریم.

وی با بیان اینکه ستاد کنگره هشت‌هزار شهید گیلان آموزش و ساماندهی روایان را بر عهده دارد، تصریح کرد: تنها مرجعی که می تواند اعزام راوی به راهیان نور، دانشگاه ها، مدارس، ادارات و سازمان ها داشته باشد ستاد کنگره شهدای گیلان است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به استقبال جوانان برای حضور در بحث روایت گری دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: از همه افراد علاقمند به حضور در بحث روایت گری دفاع مقدس دعوت به عمل می آید با مراجعه به انجمن راویان دفاع مقدس در همه شهرهای گیلان با ما همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha