باغ موزه دفاع مقدس در بزرگراه شهید سردار سلیمانی افتتاح می‌شود
کد خبر: 3871390
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

باغ موزه دفاع مقدس در بزرگراه شهید سردار سلیمانی افتتاح می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باغ موزه دفاع مقدس در بزرگراه شهید سردار سلیمانی با حمایت شهرداری و به همت سازمان حفظ آثار دفاع مقدس در حال افتتاح است. مجتمع آیه‌ها نیز در این مسیر قرار داد که خود مکانی فرهنگی و اجتماعی است.

باغ موزه دفاع مقدس در بزرگراه شهید سردار سلیمانی افتتاح می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد امروز 23 دی‌ماه در جمع خبرنگاران در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت داشت که شهرداری مشهد در بیلبوردهای شهری خود از حادثه سقوط هواپیمایی اوکراین یادی کند و نمی‌دانم که چرا این اتفاق نیافتاد.

وی ادامه داد: این مسئله در جلسه امروز به عنوان مطالبه مطرح شد و ضرورت دارد این مسئله کماکان انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: به حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد توصیه کردیم که یادمانی برای جانباختگان این حادثه با کمک هنرمندان این شهر درست کرده و تلاش کنند این کار به نحو خوب و صحیح انجام شود، در حوزه مدیریت شهری نیز باید در این زمینه اقدام صورت بگیرد.

حیدری بیان کرد: همه جانباختگان این حادثه هم‌وطنان ما بودند به همین خاطر یادمان فضای مناسب‌تری برای گرامیداشت آن‌هاست که این امر انجام خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه در سال‌های متمادی سقوط‌های زیادی داشته‌ایم، به همین‌خاطر به نظر من اگر به این موضوع در قالب یادمان یاد شود، مناسب تر است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه از مکان‌هایی که به نام سردار سلیمانی در شهر مشهد زده شده است، فرهنگ‌سرای پایدار است، اظهار کرد: بخش‌های تخصصی که در این فرهنگ‌سرا انجام می‌شود در حوزه دفاع مقدس است، این تناسب موجب شد که این فرهنگ‌سرا به نام شهید سردار سلیمانی زده شود.

حیدری با اشاره به اینکه یک مرکز آتش‌نشانی که در حال آماده شدن است، قرار است به نام سردار سلیمانی زده شود، بیان کرد: بزرگراهی نیز به نام سپهبد سلیمانی، نام‌گذاری شده است، به دلیل مختصات این بزرگراه و اولین بزرگراه ورودی مشهد که همه ساله میلیون‌ها مسافر از این بزرگراه وارد می شوند به این نام، نام‌گذاری شد. این بزرگراه در امتداد خود به بزرگراه شهید شوشتری متصل می‌شود و قبل از آن شهید کلانتری است.

وی افزود: به این صورت که اول شهید کلانتری، بعد سپهبد سلیمانی و در انتها شهید شوشتری است، در این بزرگراه باغ موزه دفاع مقدس با حمایت شهرداری و به همت سازمان حفظ آثار دفاع مقدس در حال افتتاح است. مجتمع آیه‌ها نیز در این مسیر قرار داد که خود مکانی فرهنگی و اجتماعی است. این مسیر ظرفیت‌هایی از جمله دیوارها و پل‌هایی دارد که در بخش فرهنگی و هنری می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و این دلایلی بود که شورای اسلامی شهر مشهد این مسیر را به نام شهید سردار سلیمانی نامگذاری کند.

انتهای پیام
captcha