فعالیت آموزشی ۲۵۰۰ قرآن آموز در بقاع متبرکه گیلان
کد خبر: 3868133
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

فعالیت آموزشی ۲۵۰۰ قرآن آموز در بقاع متبرکه گیلان

گروه فعالیت های قرآنی – مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه ۲۵۰۰ نفر در بقاع متبرکه گیلان مشغول فعالیت در حوزه آموزش قرآن هستند، گفت:

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان روز گذشته 10 دی در جلسه شورای اداری اوقاف گیلان برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده اوقاف استان در سال جاری، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از محل کمک های مردمی و عواید موقوفات آزاد شدند.

وی افزود: با اجرای طرح شمیم حسینی در حرم خواهر امام(س) و سید جلال الدین اشرف(ع) به ۳۷ هیئت مذهبی در قالب تامین اقلام کمک شد.

مدیرکل اداره اوقاف گیلان از راه اندازی مرکز افق در ۱۲ بقعه متبرکه شاخص گیلان خبر داد و گفت: در ۱۰۰ بقعه متبرکه استان، در دو وعده نماز جماعت برقرار است.

علیزاده با بیان اینکه ۲۵۰۰ نفر در بقاع متبرکه گیلان مشغول فعالیت در حوزه آموزش قرآن هستند، تصریح کرد: تاکنون ۶۰ محفل انس با قرآن، ۱۶۵۰ جلسه ترتیل، ۱۵۰ جلسه تفسیر ۱۵۰ برگزار شده و۳۶۱ همچنین کلاس آموزش قرآن در بقاع متبرکه دایر است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه خرید، تجهیز و تعمیرات بیمارستان ها و مراکز بهداشتی ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل موقوفات با نیات منطبق هزینه شده و دو هزار نفر برخوردار شدند.

وی به فعالیت های بخش معاونت بهره وری اقتصادی اوقاف گیلان اشاره کرد و گفت: اجرای پنج پروژه عمرانی از جمله هتل آپارتمان نور آستارا، پروژه تجاری بیستون و احداث هفت مغازه در سید محمد مژده و توسعه زیرساخت اقامتی در یک از بقاع متبرکه لاهیجان در این حوزه انجام شده است.

علیزاده با بیان اینکه در یکسال گذشته در ۴۰۰ بقعه بیش از ۱۵۰۰ برنامه فرهنگی داشتیم، اظهار کرد: در بخش بازسازی و مرمت در بقاع متبرکه هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع ۲۵ بقعه و ۴ طرح اقتصادی در گیلان گفت: در حوزه شناسایی موقوفات و رقبات، سه هزار متر زمین موقوفه احیا شد؛ ۳۰۰ هکتار از اراضی مورد اوقاف با منابع طبیعی و ۷۰ میلیارد ریال معوقات با ادارات تعیین تکلیف شد.

علیزاده، تشکیل ستاد مردمی هفته وقف و ستاد متولیان را از ابتکارات اوقاف گیلان برشمرد و گفت: راه اندازی مرکز مشاوره وقف در ادارات، فرمانداری ها و دفاتر ائمه جمعه و مراکز دانشگاهی و حوزوی و تشکیل شبکه خدام افتخاری رسانه از دیگر ابتکارات بوده است.

انتهای پیام
captcha