ضرورت بهره‌گیری از دانش و فناوری در توسعه وقف
کد خبر: 3868065
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸

ضرورت بهره‌گیری از دانش و فناوری در توسعه وقف

گروه اجتماعی - مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از سیاست اصلی سازمان اوقاف ارتقای بهره وری، اجرای بهتر نیات واقفان خیراندیش و به کارگیری دانش و فناوری در توسعه وقف است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد، مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، 10 دی در جلسه شورای اداری اوقاف گیلان با قدردانی از حضور مردم در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار کرد: 9 دی یک قیام ملی بود که نظیر آن را در بهمن 57 علیه نظام ستم شاهی داشتیم؛ از نگاه رهبر معظم انقلاب 9 دی روزی است که باید در تاریخ کشور و انقلاب ما ماندگار شود و این قیام ملی کشور بر علیه فتنه و فتنه گران برای نسل جوان تبیین شود.

وی به مشکل ساختار اداری اوقاف در استان‌ها اشاره کرد و افزود: ساختار سازمان اوقاف در حوزه ستادی در حال تدوین است. ساختار ستاد مرکزی سازمان به مدت یک سال در حال مطالعه است و به تحول خوبی منجر خواهد شد.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ساختار باید کوچک سازی شود و پس از پایان ساختار ستادی، اصلاح ساختار استانی و شهرستانی انجام خواهد شد. ساختار باید واقع بینانه دیده شود و امروزه هنر نیست که انباشت نیرو در ادارات داشته باشیم.

وی ادامه داد: ساختار باید به گونه‌ای طراحی شود در پیشبرد امور مردم مشارکت داده شوند و ادارات اوقاف، ناظر و سیاستگذار و خط مشی دهنده باشند.

روحانی‌نژاد ت‌اکید کرد: با بکارگیری ابزار نوین بسیاری از کارهای اداری را بدون بهره بردن از نیروی انسانی می‌توان انجام داد. اگر به ایده و مدل موثر و خلاقیتی جهت تسهیل امور رسیدید بیان کنید چراکه ایده‌های خلاق، سیستم را نجات می‌دهد.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر نقد دستورالعمل‌های سازمانی تاکید کرد و گفت: اقتضائات صف متفاوت از اقتضائات ستاد است و نیروی صف با نقد عالمانه و دوستانه می‌تواند در اصلاح روند اجرای امور، موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه مسئله تعیین امین موقوفات از مسائلی است که رئیس سازمان اوقاف بر آن تاکید دارد،گفت: این طرح در راستای چابک سازی ساختار سازمان است. انتخاب افراد کاردان و صادق به عنوان امین موقوفات به نوعی واگذار کردن کارها به مردم است.

روحانی‌نژاد بر افزایش بهره‌وری در سازمان اوقاف تاکید کرد و گفت: از سیاست اصلی سازمان اوقاف ارتقای بهره وری، اجرای بهتر نیات واقفان خیراندیش و به کارگیری دانش و فناوری در توسعه وقف است.

انتهای پیام
captcha