هزینه‌کرد ۱۲ میلیارد تومانی برای ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی
کد خبر: 3866673
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
آقازاده خبرداد:

هزینه‌کرد ۱۲ میلیارد تومانی برای ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ استاندار مرکزی گفت: تاکنون در مجموع ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس این استان هزینه شده است که این باغ‌موزه دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

هزینه کرد۱۲ میلیارد تومانی از محل اعتبارات ملی و استانی برای ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی امروز چهارشنبه، چهارم دی ماه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، گفت: در سال جاری برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح باغ موزه دفاع مقدس ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل منابع ملی و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبار استانی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: تاکنون در مجموع ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس این استان هزینه شده است. محوطه باغ موزه دفاع مقدس استان با حضور یکی از مسئولان ملی همزمان با ۹ استان دیگر در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در اجرای برخی پروژه‌ها تلاش و همت و همکاری بین دستگاه‌های متولی، اهمیت بالاتری نسبت به اعتبار دارد که در راستای ساخت موزه دفاع مقدس، در سال‌های اخیر بویژه دو سال گذشته مشارکت عمومی بین دستگاه‌های دولتی و صدها فرد حقیقی و خصوصی و شرکت‌ها دیده شده است.

آقازاده اظهار کرد: یکی از بهترین مراکز فرهنگی، معنوی و دیدنی استان در این مجموعه در حال شکل گیری است. این مجموعه می‌تواند یک اهرم خوب و نهاد تأثیرگذار در فرهنگ مردم استان و آشنا کننده نسل جوان جامعه با آرمان های انقلاب و امام (ره) و ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

وی بیان کرد: در دو ماه گذشته برای نخستین بار بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر از دانشجویان، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان از قسمت‌های مختلف باغ موزه استان مرکزی بازدید کرده اند و این در حالی است که این باغ موزه هنوز افتتاح نشده است.

به گزارش ایکنا، مصطفی مشایخی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: طی دو ماه گذشته ۴هزار و ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف بویژه دانشجویان و دانش آموزان از مجموعه نگارخانه و سالن آمفی تئاتر و تصاویر شهدا در دیوار لاله‌های موزه دفاع مقدس بازدید کرده اند.

مصطفی مشایخی اضافه کرد: موزه آرایی و تجهیز باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی همزمان با عملیات ساخت این پروژه در بخش موزه توسط ۲۲ دستگاه دولتی، نظامی و خصوصی در استان صورت گرفته است. همچنین در راستای تکمیل این مجموعه و اجرای آب‌نما و نورپردازی تاکنون در مجموع ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده و ۸ میلیارد دیگر اعتبار لازم است.

وی ادامه داد: تاکنون آثار ۴۰۰ شهید استان جمع آوری شده و تجهیزات انفرادی، نیمه سنگین و سنگین و هر آنچه درون و خارج استان مورد نیاز موزه بوده چیدمان و برخی برای ساختمان گالری‌ها دپو شده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: امیدواریم تا پایان دی ماه بتوانیم سفت کاری و نمای ساختمان باغ موزه را به اتمام برسانیم، محوطه باغ موزه دفاع مقدس همزمان با دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد و به عنوان یک پارک عمومی در اختیار مردم استان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha