تفاوت صلح‌طلبی حضرت عیسی با نهادهای حقوق بشری/ نبرد مسیح با پلیدی برای صلح پایدار بود
کد خبر: 3866519
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
مشاور عالی مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب:

تفاوت صلح‌طلبی حضرت عیسی با نهادهای حقوق بشری/ نبرد مسیح با پلیدی برای صلح پایدار بود

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیرعامل مؤسسه ادیانی حقیقت سبز با تأکید بر اینکه نباید میان صلح‌طلبی حضرت عیسی و صلح‌طلبی نهادهای حقوق بشری و مسیحیت تبشیری یکسان‌انگاری کنیم، اظهار کرد: پررنگ کردن صلح‌طلبی مسیحیت امروز سبب می‌شود تا به این نتیجه برسند که باور کرده‌ایم صلح آنان واقعی است.

میان صلح‌طلبی حضرت عیسی و مسیحیت کنونی یکسان‌انگاری نکنیممحمدرضا محبوب، مشاور عالی مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به میلاد حضرت مسیح(ع) با بیان اینکه پیامبران مبعوث شده‌اند تا بشر را به کمال انسانی و رشد و توسعه مادی و معنوی برسانند، گفت: با وجود این، آنچه در اناجیل می‌بینیم به علت تحریف‌ها، خلاف روش و منش عیسی(ع) است.

وی با بیان اینکه صلح بخشی از کمال انسانی و جزء پیام‌های زیربنایی بین‌الادیانی است، افزود: البته باید تعریف درستی از صلح در دنیای امروز داشته باشیم و آن را از پیرایه‌های اضافه بزداییم؛ در مورد صلح در مفاهیم ادیان آسمانی، صلح بر محور توحید و دین حق و مفاهیم مشترک انسانی است و به مفهوم آن نیست که مبارزه با ظلم به بهانه صلح تعطیل شود.

مدیرعامل مؤسسه ادیانی حقیقت سبز با ذکر اینکه در بخشی از کتاب عهدین و به خصوص عهد عتیق مدل‌هایی از خشونت وجود دارد که مؤید این حرف است، ادامه داد: مثلاً در عهد عتیق بیان شده که عیسی(ع) فرمود که نیامدم تا دین جدیدی بیاورم و آمده‌ام تا دین موسی(ع) را احیا کنم و می‌دانیم که حضرت موسی وقتی ظلم و مبارزه با دستورات الهی را می‌دید قطعاً مقابله می‌کرد و به نام صلح راضی به تعطیلی احکام خدا نبود.

نبرد با حاکمان ظالم

این فعال فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: یکی از آموز‌ه‌های حضرت مسیح(ع) آن است که شمشیر را آماده کنید تا با حاکمان ظالم بجنگیم؛ بنابراین حضرت مسیح در راستای از بین بردن پلیدی‌ها و رسیدن به صلح پایدار و مبتنی بر عدالت و توحید در برخی موارد حاضر است جنگ هم داشته باشد؛ او خود را مرد مبارزه با ظلم و پلیدی معرفی کرده همان طور که همه انبیاء از جمله پیامبر اسلام(ص) هم این طور بودند.

وی ابراز کرد: یکی از مشکلات مهم فراروی صلح جهانی، رفتار مدعیان مسیحیت در دنیای امروز است؛ زیرا سردمداران مسیحی همان کسانی هستند که جنگ‌های اول و دوم جهانی، بمباران اتمی هیروشیما، جنگ در افغانستان و عراق و ... را در کارنامه خود دارند و امروز هم در هر منطقه از دنیا که جنگی جریان دارد، مانند آنچه در سال‌های اخیر در خاورمیانه رخ داد، دست آنان پیدا و پنهان دیده می‌شود. در تحریم‌های اخیر، ایرانیان به وضعیتی رسیدند که برخی کودکان داروی مورد نیاز برای یک بیماری صعب‌العلاج را ندارند؛ در حالی که بر اساس آموزه‌های دینی و انسانی، دادن دارو و غذا جزء ارکان صلح است، ولو اینکه کشوری با کشور دیگر در جنگ باشد.

پیمان راهبردی کشورهای مسیحی با داعش

این پژوهشگر مسیحیت تبشیری با پرداختن به اینکه حتی سردمداران برخی از کشورهای مسیحی با داعش که تندروترین فرقه مذهبی منتسب به اسلام است پیمان استراتژیک و راهبردی بسته‌اند، اظهار کرد: آنان به ابتدایی‌ترین پروتکل‌های اولیه بین‌المللی هم پایبند نیستند، چه رسد به آموزه‌های کتاب مقدس.

سازمان‌هایی با عنوان مردم‌نهاد برای صلح، حقوق بشر و کمک به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی کشورها درست کرده‌اند ولی وقتی عمیق می‌شویم می‌بینیم که پوششی برای تبلیغ و ترویج مسیحیت تبشیری هستند که بارها این مسئله را از جمله در زلزله رودبار دیده‌ایم

محبوب در مورد اینکه شاید نتوان رفتار سردمداران مسیحیت را به پای مردم این کشورها نوشت. لذا می‌توان بر روی صلح عمومی بین‌الادیانی کار کرد، گفت: در این زمینه کسی مخالف فعالیت نیست؛ نمونه‌هایی مانند آرسن میناسیان را داریم که به عنوان پزشک داروساز خدمات فراوانی به مردم در برخی شهرهای شمالی کرد؛ خانه سالمندان را در رشت پایه‌گذاری کرد و داروی مجانی به مردم می‌داد و آن قدر خدمت کرد که آیت‌الله ضیاءآبادی به عنوان بزرگترین زعیم شیعه در منطقه در تشییع جنازه ایشان شرکت کرد و هنوز هم مردم بر سر قبر او رفته برایش فاتح می‌خوانند یا ما شهدای ارمنی را داریم که جانانه از کشور دفاع کردند.

محبوب با اشاره به مدل همگرایی و صلح بین‌الادیانی مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان به خانه و منازل مسیحیان به خصوص خانواده شهدا که خدمتی به کشور کرده‌اند، می‌روند و این مدل برای فعالان صلح مدل مناسبی است.

رفتار متضاد برخی مسیحیان با آموزه‌های عیسی(ع)

وی با تأکید بر اینکه آموزه‌های عیسی مسیح(ع) ظرفیت مناسبی برای صلح دارد، ولی رفتار برخی مسیحیان دوره کنونی خلاف این مشی است، افزود: مثلاً در جریان مسیحیت تبشیری شاهدیم که استکبار و صهیونیسم از مسیحیت تبشیری سوءاستفاده می‌کنند؛ سازمان‌هایی با عنوان مردم‌نهاد برای صلح، حقوق بشر و کمک به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی کشورها درست کرده‌اند ولی وقتی عمیق می‌شویم می‌بینیم که پوششی برای تبلیغ و ترویج مسیحیت تبشیری است و بارها این مسئله را از جمله در زلزله رودبار دیده‌ایم.

مشاور عالی مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب با بیان اینکه گروه‌‌های حقوق بشری که به ایران و کشورهای دیگر می‌روند، به دنبال تبلیغ مسیحیت صهیونیسم در ذیل این پوشش هستند، تصریح کرد: گرچه شعارشان کمک به فقرا و آسیب‌دیدگان است، ولی پشت پرده آن صهیونیسم مسیحی است؛ بنابراین نباید میان صلح‌طلبی حضرت عیسی و صلح‌طلبی مسیحیت کنونی یکسان‌انگاری کنیم؛ پررنگ کردن صلح‌طلبی مسیحیت امروز سبب می‌شود تا به این نتیجه برسند که باور کرده‌ایم، صلح آنان واقعی است.

محبوب ابراز کرد: از دید بنده هیچ گروه مردم‌نهادی از آنان نیست که خالصانه کار کند؛ در دوره صفویه مستشرقانی به ایران آمدند و تلاششان جمع کردن اطلاعات برای تثبیت و تعمیق سلطه استکبار و استعمار آن دوره و رواج مسیحیت تبشیری بود و البته ممکن است چند مستشرق هم کارهای خوبی کرده باشند. رابینو به ایران آمد و در چند استان در قالب کار علمی، حدود و ثغور اراضی را به دست آورد، ولی می‌بینیم که اطلاعات این فرد در نهایت در سال‌های بعد، در انتقال پروسه حکومت از قاجار به پهلوی به کار می‌آید؛ بنابراین اصلاً نگاه خیرخواهانه و حقوق بشری آنان را قبول ندارم.

همکاری با شبکه‌های جاسوسی

مشاور عالی مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب(مفام) با بیان اینکه برخی گروه‌های حقوق بشری آنان به شبکه‌های جاسوسی متصل هستند، بیان کرد: حتی جریان کلیسای دور از این مسائل هم در نهایت نگاه ترویج مسیحیت تبشیری را دارد.

مدیرعامل مؤسسه ادیانی حقیقت سبز با تأکید مجدد بر اینکه حضرت عیسی(ع) همانند سایر انبیاء برای تحقق عدالت و حاکمیت توحید مبعوث شدند و به دنبال ایجاد صلح برای تحقق این اهداف عالی بود، اظهار کرد: این مدل صلح امروز از سوی استکبار جهانی که سردمداران آن مسیحی هستند، دنبال نمی‌شود و بر خلاف آموزه‌های مسیح حرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha