مومن واقعی زمینه‌ تمدن‌سازی امام زمان(عج) را فراهم می‌کند
کد خبر: 3865599
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

مومن واقعی زمینه‌ تمدن‌سازی امام زمان(عج) را فراهم می‌کند

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هر کسی برای تمدن سازی الهی تلاش نکند، اذیت کننده حجت الهی و امام زمانش می شود، گفت: مومن واقعی کسی است که روحیه تمدن خواهی داشته باشد و برای فراهم آوردن زمینه تمدن سازی امام زمان(عج) تلاش کند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 30 آذرماه در همایش دانش آموزی «یلدای مهدوی»، با بیان اینکه آیین یلدا آداب و سنتی اعتباری است، اظهار کرد: ما به واسطه صله رحم، توجه به زمان و استفاده صحیح از آن برای شب یلدا برکت قائل شده ایم.

وی با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) که فرمودند «زمستان بهار مومن است»، افزود: این فصل به دلیل دارا بودن شب های طولانی برای فرصت عبادات شبانه و شب زنده داری و روزهای کوتاه برای صیام و روزه داری، به عنوان بهار مومن توصیف شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه، پیامبر اکرم(ص) وقتی می خواهد امری اعتباری را معرفی کند، به وجه نحوه اداره زمان می پردازد و اهمیت بهره مندی صحیح از آن را گوشزد می کند، گفت: اینکه بتوانیم امور اعتباری را با مهارت عقل و مدیریت دین و فطرت، تبدیل به یک حقیقت زیبا کنیم، بسیار با اهمیت است، اما اگر بدون توجه به این مباحث به امور اعتباری مشغول و از حقیقت آن غافل شویم، موجب صرف بیهوده عمر می شود.

وی ادامه داد: اگر شب یلدا هم فقط شب مصرف، شب بی توجهی به خدا و خلق خدا شود و در این شب طولانی مشغول به لهو و لعب شویم، نه تنها گرامیداشت یلدا، امر خوبی نیست، بلکه تبدیل به فرصتی برای گناه، طغیان، بی خیالی و یک دقیقه زمان بیشتر برای تلف کردن عمر می شود.

مهدوی با بهره گیری از آیه 69 سوره مبارک احزاب، گفت: خداوند در قرآن خطاب به مومنین فرموده است «مانند کسانی نباشید که موسی(ع) را اذیت کردند» لذا مهم است که بدانیم چه کسانی موجب آزار و اذیت ولی خدا را فراهم آوردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه آیه مذکور خطاب به تمامی مومنین است، به دلیل نام بردن خداوند از حضرت موسی(ع) پرداخت و تصریح کرد: حضرت موسی(ع) تنها پیامبر الوالعزم قبل از رسول اکرم(ص) بود که موقعیت تشکیل حکومت و تمدن دینی را داشت؛ همچنین قوم آن حضرت افراد با ایمانی بودند که زیر یوغ فرعونیان گرفتار شدند و انتظار ناجی از سوی خداوند را داشتند.

وی کسانی که حضرت موسی(ع) را اذیت کردند، افرادی دارای ایمان ضعیف دانست و اظهار کرد: حجت های خدا در طول تاریخ توسط ضعیف الایمان ها بیشتر از کافران اذیت شدند.

مهدوی با اشاره به اینکه هر کسی برای تمدن سازی الهی تلاش نکند، اذیت کننده حجت الهی و امام زمانش می شود، گفت: مومن واقعی کسی است که روحیه تمدن خواهی داشته باشد و برای فراهم آوردن زمینه تمدن سازی امام زمان(عج) تلاش کند.

محمد لطیفی،‌ سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان نیز، با اشاره به تکلیف سنگینی که بر دوش اعضای انجمن های اسلامی است، عنوان کرد: نگاه ویژه رهبر انقلاب به این مجموعه بار مسئولیت دانش‌آموزان را دو چندان می کند و برای تحقق منویات ایشان باید آمادگی لازم را کسب کنید و بدانید که بزرگ شده اید.

وی افزود: یکی از رسالت های بزرگ شما گام نهادن در مسیر تحقق بیانیه گام دوم و زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است و باید بتوانید برای این امر بزرگ افراد با انگیزه و باورمند را همراه خود کنید.

این مسئول فرهنگی با بیان خاطراتی از زندگانی شهدا، تصریح کرد: ارتباط خود با شهدا را قوی تر کنید و آنان را به عنوان یک الگوی حقیقی در زندگانی محسوب کنید و از این عزیزان برای انجام امور خود مدد بگیرید.

سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان خاطرنشان کرد: این اجتماعات و نشست ها می تواند برای هم افزایی، انتقال تجارب و انسجام بین اعضای انجمن های اسلامی بسیار موثر باشد.

انتهای پیام
captcha