نظام آفرینش خداوند دارای استاندارد است
کد خبر: 3863661
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

نظام آفرینش خداوند دارای استاندارد است

گروه اجتماعی - رئیس سازمان ملی استاندار با بیان اینکه روزانه با انواع و اقسام کالاهای دارای استاندارد مواجه هستیم، افزود: نظام آفرینش خداوند نیز دارای استاندارد است و دخالت و تعرض انسان به محیط زیست و منابع طبیعی گاهی این استانداردها را از بین می برد.

به گزارش ایکنا از گیلان، نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد کشور امروز، 21 آذرماه در آیین بهره برداری از اداره استاندارد لاهیجان، سلامت و ایمنی را خط قرمز سازمان ملی استاندارد دانست و اظهار کرد: امروز اهمیت استاندارد برای همگان روشن است و جامعه نسبت به آن آگاهی دارد.

وی با بیان اینکه روزانه با انواع و اقسام کالاهای دارای استاندارد مواجه هستیم، افزود: نظام آفرینش خداوند نیز دارای استاندارد است و دخالت و تعرض انسان به محیط زیست و منابع طبیعی گاهی این استانداردها را از بین می برد.

رئیس سازمان ملی استاندارد استان گیلان را یک استان حساس دانست و تصریح کرد: ایران سرزمینی پهناور است؛ به گونه ای که هر استان خاصیت خاص خودش را دارد لذا موقعیت جغرافیایی و آب و هوا و اقلیم گیلان را حساس می کند.

پیروزبخت برنج، چای و زیتون گیلان را در کشور و دنیا بی نظیر و شناخته شده دانست و عنوان کرد: وجود سازمان ملی استاندارد کمک می کند تا ظرفیت های استان ها شناسایی شود و خوشبختانه امروز یک کشاورزی نمونه در دنیا داریم و بسیاری از استانداردهای غذایی را تعیین می کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از کیان تولیدکنندگان اولویت استاندارد است، گفت: استانداردهای بین المللی ایران به واسطه تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی ما ایجاد و تبدیل به الگو شده است لذا استاندارد تنها برای یک سازمان اهمیت ندارد و آحاد جامعه بشری از آن بهره می برند.

رئیس سازمان ملی استاندارد از کاهش اعتبارات این سازمان طی سال های گذشته خبر داد و یادآور شد: مجموعه همکاران سازمان استاندارد مدیریت جهادی را مد نظر قرار داده و اقدام به اتمام پروژه های عمرانی در کشور کرده اند که اداره استاندارد لاهیجان یکی از آنهاست.

پیروزبخت با تاکید بر لزوم راه اندازی آزمایشگاه دائمی چای در لاهیجان، خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد آمادگی دارد با همکاری استانداری و بخش خصوصی سه آزمایشگاه مرجع برنج در رشت، چای در لاهیجان و زیتون در رودبار را راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه دنیا باید مرجعیت استاندارد برنج و چای و زیتون را بشناسد، گفت: کلیه تولیدکنندگان و پژوهشگران این سه محصول باید در این مرجعیت باشند.

داریوش اشکانی پور، مدیرکل استاندارد گیلان نیز، با اشاره به آغاز عملیات احداث اداره استاندار لاهیجان در سال 89، اظهار کرد: این اداره واحدهای تولیدی شرق گیلان را پوشش می دهد.

وی نشان استاندارد را یک نماد ملی دانست و یادآور شد: همانگونه که شاخص های استاندارد پیشرفت می کند، نظام جعل و تقلب نیز به روز می شود و این مسئله در نظارت های سطح بازار قابل مشاهده است.

مدیرکل استاندار گیلان خواستار همکاری واحدهای تولیدی در شناسایی محصولات غیر استاندارد و جعلی شد و اضافه کرد: باید بازار را از وجود محصولات غیر استاندارد پاک کنیم.

انتهای پیام
captcha