قرآن فلج معنوی جامعه را از بین می برد
کد خبر: 3862935
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

قرآن فلج معنوی جامعه را از بین می برد

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مربی موفق کودک را نمازخوان تربیت می کند، ادامه داد: تلاوت روزانه قرآن توسط مربیان مهدهای کودک مدنظر قرار گیرد، زیرا قرآن مانند واکسن است و فلج معنوی جامعه را از بین می برد.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 18 آذرماه در کارگاه علمی و کاربردی آموزش پیشگیری رشدمدار ویژه کارشناسان امور کودکان و نوجوانان و مدیران و مربیان مهدهای کودک بهزیستی استان، با بیان اینکه در امر تربیت مواردی جزو نخستین هاست، اظهار کرد: از دیدگاه قرآن و روایات 10 موضوع در تربیت کودک مهم است.

وی با بیان اینکه روزانه کمک خواستن از خدا و بر زبان جاری کردن نام خدا باید مد نظر مربیان مهدهای کودک باشد، افزود: نام خدا موجب می شود در زمین و آسمان به انسان آسیب وارد نشود.

امام جمعه رشت یکی از راهکارهای سلامتی جسم را سحرخیزی دانست و گفت: تا زمانی که سلامتی جسم انسان تامین نشود، فرد نمی تواند تاثیرگذار باشد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مربی موفق کودک را نمازخوان تربیت می کند، ادامه داد: نماز بالاترین ذکر است و انسان باید به نماز توجه داشته باشد. همچنین تلاوت روزانه قرآن توسط مربیان مهدهای کودک مد نظر قرار گیرد، زیرا قرآن مانند واکسن است و فلج معنوی جامعه را از بین می برد.

وی خواستار فرستادن روزانه پنج صلوات به نیت اهل بیت(ع) توسط مربیان مهدهای کودک شد و اظهار کرد: صلوات روزانه بر تربیت تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه وضو نورانیت می آورد، خاطرنشان کرد: مربیان مهدها هر روز که از خانه خارج می شوند با وضو باشند؛ ضمن اینکه توسل روزانه به امام زمان(عج) اثر معنوی دارد. در روایت آمده اگر کسی والدین خود را دعا کند خداوند قلب پدر و مادر را به دعا در حق فرزند هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه دعای روزانه مربیان نسبت به معلمان خود تاثیرگذار است، تصریح کرد: کسی که می خواهد علم و تربیت او با برکت باشد، روزانه معلم خود را دعا کند.

آیت‌الله فلاحتی بر صدقه دادن روزانه مربیان و یاد دادن به کودکان تاکید کرد و یادآور شد: محبت به کودک نخستین امر است، زیرا اگر می‌خواهیم تربیت در کودک اثرگذار باشد باید به او محبت کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نشاط هنگام تحویل گرفتن کودک از والدینش برای حضور در مهد یکی از راهکارهای محبت است، خاطرنشان کرد: نشاط محبت‌آور است. همچنین برخورد با آرامش، کریمانه و آراسته مربی از جمله موضوعاتی که در ذهن کودک می ماند.

وی محول کردن تمام امور تربیتی فرزندان به مربیان و مسئولان جامعه را نوعی فرافکنی توسط پدر و مادر دانست و یادآور شد: 80 درصد تربیت کودکان مربوط به پدر و مادر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان مربیان مهدهای کودک را انسان ساز دانست و بیان کرد: داشتن روح آرام توسط مربیان مهدهای کودک مهم است، زیرا یاد خدا موجب آرامش دل‌ها می شود.

انتهای پیام
captcha