حوزه‌های علمیه محل خودسازی است/ لزوم انتقال ساده‌زیستی عالمان دین
کد خبر: 3862707
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸

حوزه‌های علمیه محل خودسازی است/ لزوم انتقال ساده‌زیستی عالمان دین

گروه اجتماعی - آیت‌الله فلاحتی حوزه‌های علمیه را محل خودسازی عنوان کرد و افزود: فرا گرفتن معارف دین و انتقال مفاهیم دینی به جامعه از اهداف تحصیل طلاب به ویژه طلبه‌های خواهر در حوزه‌های علمیه است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 17 آذرماه در دیدار مدیران حوزه‌های علمیه استان، با ابراز خرسندی نسبت به ارتقای فعالیت حوزه‌های گیلان، اظهار کرد: برگزاری جلسه ماهانه مدیران حوزه‌های علمیه به منظور هماهنگی بیشتر در اجرای برنامه‌ها حائز اهمیت است.

وی به سیاست جدید حوزه علمیه قم مبنی بر تربیت طلاب در استان‌ها اشاره کرد و افزود: لازمه ارتقای فعالیت حوزه‌های علمیه در استان‌ها وجود مدیر خوب، استاد جامع و سامان‌بخشی امکانات است و این امر همکاری و همراهی دستگاه‌های متولی را طلب می‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تربیت طلاب در عرصه ائمه جمعه، ائمه جماعت مساجد و ائمه جماعت ادارات مختلف باید مد نظر حوزه‌های علمیه باشد، تصریح کرد: عالمان خود را وقف دین کردند و رفتار طلبه‌ها باید در تراز یک عالم دین باشد.

آیت‌الله فلاحتی عالمان را در خدمت دین و مردم دانست و بیان کرد: توجه به زیربناهای تربیت اجتماعی طلبه‌ها توسط حوزه‌های علمیه اثرگذار است.

وی حوزه‌های علمیه را محل خودسازی عنوان کرد و افزود: فرا گرفتن معارف دین و انتقال مفاهیم دینی به جامعه از اهداف تحصیل طلاب به ویژه طلبه‌های خواهر در حوزه‌های علمیه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه فراگیری علم برای علم موجب ترویج دانش می‌شود، خاطرنشان کرد: مطالعه کتاب‌های حوزوی در ارتقای آگاهی طلاب در مسائل دینی مهم است.

آیت‌الله فلاحتی انتقال ساده‌زیستی عالمان دین به طلبه‌ها را از موضوعات مهم در حوزه‌های علمیه ذکر کرد و یادآور شد: طلاب باید آداب اجتماعی را بدانند و رفتارها و گفتارهای طلبه‌ها با ساختار طلبگی همخوانی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والسلمین حسین انصاری،‌ مدیر حوزه‌های علمیه گیلان نیز، از کسب رتبه دوم آموزش تبلیغ حوزه‌های استان در کشور پس از قم خبر داد و گفت: حوزه‌های علمیه گیلان جزو پنج استان برتر در اجرای طرح‌های میثاق طلبگی هستند.

وی همچنین به پیشرفت درسی و محتوایی حوزه‌های علمیه گیلان اشاره کرد و افزود: در مدت دو سال گذشته حوزه‌های علمیه استان رشد خوب و جهشی داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha