استکبارستیزی یکی از ویژگی‌های بارز دانشجویان است
کد خبر: 3862424
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷

استکبارستیزی یکی از ویژگی‌های بارز دانشجویان است

گروه اجتماعی - معاون استاندار گیلان با اشاره به اینکه استکبارستیزی یکی از ویژگی‌های بارز دانشجویان است، گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، روحیه پرسشگری و مشارکت سیاسی دانشجویان در زمینه‌های مختلف را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمود قاسم‌نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان امروز، 16 آذرماه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشکده فنی و حرفه‌ای گیلان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای دانشجو، اظهار کرد: تدبیر و بینش سیاسی و اجتماعی جزو لاینفک جامعه دانشجویی است.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا امکانات لازم برای دانشگاه‌ها در سنوات گذشته فراهم شود، افزود: انتظار می‌رود هر ساله شاهد افزایش رشته‌های جدید منطبق با نیاز جامعه باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ بالای دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک مرکز مهارت‌محور، تاکید کرد: دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه علاوه بر تحصیل، حرفه و مهارت نیز فرا می‌گیرند.

قاسم‌نژاد به آگاهی، بینش و آرمان‌خواهی دانشجویان ایرانی اشاره کرد و با بیان اینکه نوع نگرش، مطالعه و برخوردهای فرهنگی و آگاهی سیاسی در دانشجویان بیشتر است، گفت: یکی از ارزش‌های اساسی، حضور دانشجویان در تمام صحنه‌های انقلاب بوده و در جریان‌های انقلاب اسلامی همگرایی دانشجویان با مدیریت و راهبری حضرت امام خمینی(ره) قابل لمس است.

وی با اشاره به اینکه استکبارستیزی یکی از ویژگی‌های بارز دانشجویان است، بر لزوم حفظ روحیه استکبارستیزی و استبدادستیزی در دانشجویان امروز تاکید کرد و گفت: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، روحیه پرسشگری و مشارکت سیاسی دانشجویان در زمینه‌های مختلف را افزایش می‌دهد و سبب پویاتر شدن جامعه دانشجویی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه کشورهای مدعی دموکراسی همیشه شاهد مشارکت اندک مردم در برگزاری انتخابات هستند، اظهار کرد: این در حالی است که در کشور ما همیشه مشارکت مردمی بالاست.

قاسم‌نژاد با اشاره به اینکه امروز در شرایط خاصی قرار داریم و شاهد تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه علیه ملت ایران هستیم، یاداور شد: خوشبختانه این دغدغه‌ها نتوانست انسجام و همبستگی مردم را کمرنگ کند.

انتهای پیام
captcha