پیوند مستحکم مردم و روحانیت مانعی در برابر توطئه دشمنان است
کد خبر: 3861880
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰

پیوند مستحکم مردم و روحانیت مانعی در برابر توطئه دشمنان است

گروه اجتماعی - سرپرست فرمانداری آستانه اشرفیه با بیان اینکه دشمن چهار دهه تلاش می‌کند تا مردم را از ارزش‌های الهی و معنوی دور سازد، اضافه کرد:‌ پیوند مستحکم مردم و روحانیت مانعی بزرگ در برابر توطئه دشمنان انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش ایکنا از گیلان، یونس محمودی، سرپرست فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه امروز، 13 آذرماه در دیدار با علما، روحانیون و ائمه جمعه شهرستان، بر نقش تعیین‌کننده روحانیت در مقاطع مهم تاریخ ایران تاکید کرد و گفت: تقویت ارتباط با مردم، افزایش قدرت فهم و تحلیل سیاسی، حفظ قداست روحانیت، سلامت مالی و اخلاقی، افزایش مهارت‌های دینی برای پیروزی در میدان پیکار جهانی اندیشه‌ها و مبارزه شجاعانه با خرافات از جمله وظایفی است که عمل به آنها موجب حفظ جایگاه بی‌نظیر روحانیت و استمرار ویژگی‌های تاریخی آن خواهد شد.

وی روحانیت را از ارکان اصلی نظام و انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: روحانیون نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و در هر شهر و استانی که روحیه انقلابی در آن بیشتر بود روحانیون در آن پیشقدم بودند.

سرپرست فرمانداری آستانه اشرفیه مهمترین معیار روحانی انقلابی را حرکت در خط شهدا دانست و گفت:‌ روحانیون باید با احساس مسئولیت در مسیر ارزش‌های دینی و انقلابی حرکت کنند.

محمودی ادامه داد: تقویت نگاه انقلابی جامعه از وظایف مهم روحانیت است، زیرا نگاه انقلابی جامعه می‌تواند سد محکمی در برابر توطئه و نفوذ دشمنان نظام اسلامی باشد.

وی از روحانیت به عنوان مهمترین پشتوانه عقیدتی و فکری نظام اسلامی یاد کرد و متذکر شد: روحانیت با هدایت‌های فکری خود جامعه را به سوی رشد و تعالی معنوی و اخلاقی سوق می‌دهد. این قشر با هدایت جامعه به سوی آموزه‌های دینی و اسلامی از بسیاری از انحرافات در جامعه جلوگیری می‌کنند.

سرپرست فرمانداری آستانه اشرفیه وجود علما و روحانیون را مایه خیر و برکت دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت به ویژه بعد از انقلاب نقش برجسته‌ای در اقتدار و صلابت کشور و نظام داشته‌اند و امروز دین در جامعه اسلامی نهادینه شده و گسترش یافته است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان دین و معارف الهی را مانعی بزرگ در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های خود علیه کشورهای اسلامی می‌دانند، عنوان کرد: ملت بزرگ ایران در چهل سال اخیر با پشتوانه دینی خود توانستند با اقتدار در برابر دشمنی‌های استکبار جهانی بایستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دشمن چهار دهه تلاش می‌کند تا مردم را از ارزش‌های الهی و معنوی دور سازد، اضافه کرد:‌ پیوند مستحکم مردم و روحانیت مانعی بزرگ در برابر توطئه دشمنان انقلاب اسلامی بوده است.

محمودی یادآور شد:‌ دشمنان همواره حضور در صحنه روحانیت را عامل عدم دستیابی به اهداف خود دانسته‌اند و به همین دلیل هر چه در توان داشته و دارند در جهت انزوای روحانیت به کار می‌گیرند، اما با هوشیاری و بصیرت مردم و روحانیت شکست خواهند خورد.

انتهای پیام
captcha