متولیان فرهنگی جهان اسلام انعکاس رسانه‌ای اربعین را جدی بگیرند
کد خبر: 3861863
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸

متولیان فرهنگی جهان اسلام انعکاس رسانه‌ای اربعین را جدی بگیرند

گروه اجتماعی - استاندار گیلان گفت: امروز نیاز است که متولیان فرهنگی جهان اسلام تدابیر لازم را برای انعکاس رسانه‌ای این همایش بزرگ بیاندیشند تا اربعین به شکل گسترده در سراسر دنیا اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز، 13 آذرماه در ستاد اربعین استان، اربعین 98 را یک حماسه بزرگ و حرکت عظیم دانست و اظهار کرد: این رویداد بین‌المللی توسط مسلمانان و شیعیان و ملت بزرگ ایران به نمایش گذاشته شد و شاهد حضور سه میلیون و 700 هزار نفر از زوار ایرانی در اربعین بودیم.

وی با اشاره به افزایش نظم، انسجام، امنیت و کیفیت خدمات ارائه شده به زوار اربعین 98 نسبت به سال‌های گذشته، افزود: ‌گروه‌های سنی مختلف اعم از زن و مرد با ثبت مشخصات هویتی در سامانه سماح به صورت کاملا منظم و در فضایی امن و آرام در راهپیمایی اربعین حسینی حضور به هم رساندند و این مهم نتیجه مدیریت مطلوب و هم‌افزایی اعضای ستاد اربعین است.

استاندار گیلان با بیان اینکه حفظ سلامت و جایگاه فعلی مراسم اربعین در کنار ارتقای شاخص‌ها نیازمند توجه و رفع چالش‌هاست، تصریح کرد: برطرف کردن کاستی‌ها، شناسایی آسیب‌ها و مدیریت فعال مراسم اربعین یک تکلیف است و همه دست اندرکاران کمیته‌های ستاد اربعین این تکلیف را بر عهده دارند.

وی ضمن قدردانی از پوشش رسانه‌ای خوب و مناسب همایش عظیم اربعین توسط رسانه‌های مکتوب و مجازی به ویژه صداوسیما، گفت: امروز نیاز است که متولیان فرهنگی جهان اسلام تدابیر لازم را برای انعکاس رسانه‌ای این همایش بزرگ بیاندیشند تا اربعین به شکل گسترده در سراسر دنیا اطلاع‌رسانی شود و همگان بدانند این حرکت کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است.

زارع با اشاره به رشد زوار گیلانی اربعین 98 نسبت به سال‌های گذشته از افزایش این تعداد در سال آینده خبر داد و اضافه کرد:‌ 52 هزار و 600 زائر گیلانی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند که 30 هزار نفر بیشتر از سال گذشته بود و برای سال آینده پیش‌بینی 60 هزار زائر می‌شود. همچنین 17 هزار زائر از حوزه قفقاز از گیلان عبور کردند به عتبات عالیات رفتند لذا نیازمند ارتقای زیرساخت‌ها هستیم.

وی درخصوص خدمات ارائه شده توسط ستاد اربعین گیلان به زائران اربعین، خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری اجتماع بزرگ اربعین 18 موکب اسکان و تغذیه در آستارا، مهران، نجف و کربلا برپا کردیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه کیفیت خدمات ارائه شده به زائران نسبت به سال‌های گذشته تغییر محسوسی داشت که به واسطه استفاده از فناوری اطلاعات است، گفت: باید با کمک مردم و خیرین نسبت به احداث موکب‌های دائمی در کربلا اقدام کنیم.

به گزارش ایکنا، در پایان این نشست لوح تقدیر عبدالرضا رحمانی‌ فضلی، وزیر کشور به ارسلان زارع، استاندار گیلان و رئیس ستاد اربعین حسینی استان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha