ازدواج دانشجویی یکی از برنامه‌های فرهنگی گیلان است
کد خبر: 3861460
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

ازدواج دانشجویی یکی از برنامه‌های فرهنگی گیلان است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار ارائه راهکارها در عرصه فرهنگی گیلان شد و بیان کرد: ازدواج دانشجویی یکی از برنامه‌های فرهنگی محسوب می‌شود، ضمن اینکه طلاق در ازدواج دانشجویی بسیار کمتر از دیگر ازدواج‌هاست.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 12 آذرماه در جلسه ستاد ازدواج دانشجویی استان، با تاکید بر تلاش مضاعف در عرصه فرهنگی گیلان، اظهار کرد: اگر در دهه اخیر تمام نیروهای کارآمد در عرصه فرهنگی استان تلاش می‌کردند اکنون معضلات در این زمینه وجود نداشت یا بسیار کم بود.

وی به بی‌توجهی به زیربناهای فرهنگی گیلان در گذشته اشاره کرد و افزود: هر قدر زمان می‌گذرد بیشتر به بی‌توجهی به مسائل فرهنگی استان واقف می‌شویم.

امام جمعه رشت خواستار ارائه راهکارها در عرصه فرهنگی گیلان شد و بیان کرد: ازدواج دانشجویی یکی از برنامه‌های فرهنگی محسوب می‌شود، ضمن اینکه طلاق در ازدواج دانشجویی بسیار کمتر از دیگر ازدواج‌هاست.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه همگرایی و هم‌آوایی بین متولیان امر، مسئولان و فرهیختگان در ترویج ازدواج دانشجویی حائز اهمیت است، تصریح کرد: استفاده از اندیشه فرهیختگان در زمینه مذکور اثرگذار است.

وی وجود خلاءها را سبب تبدیل هنجارها به ناهنجارها در زندگی عنوان کرد و گفت: یکی از راهکارهای پر کردن خلاءها در زندگی، ازدواج دانشجویی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه حج عمره و سفر به عتبات عالیات از جمله ابزارهای مشروع در پر کردن خلاءها در زندگی جوانان به ویژه دانشجویان است، خاطرنشان کرد: ازدواج یکی از راهکارهای پر کردن خلاءها در زندگی است و متولیان به ویژه دلدادگان به نظام و کشور باید در این زمینه تلاش کنند.

آیت‌الله فلاحتی به فرهنگ غنی گیلانی‌ها اشاره کرد و یادآور شد: رتبه نخست کاهش جمعیت و فرزندآوری در گیلان قابل پذیرش نیست.

وی با تاکید بر لزوم ارائه مشوق‌ها برای تکثیر نسل پس از ازدواج، اظهار کرد: روش‌های مختلف تشویق برای گروه‌های هدف باید تبیین شود. البته تلاش بخش‌های مختلف در عرصه ازدواج دانشجویی جای ستایش دارد.

امام جمعه رشت با بیان این پرسش که راهکاها برای تکثیر نسل چیست؟، افزود: تمام نهادها و انجمن‌های دانشجویی در زمینه ترویج ازدواج آسان باید فعال شوند، ضمن اینکه فرهیختگان و استادان دانشگاه‌ها باید مصدر امور را در این زمینه به دست گیرند.

انتهای پیام
captcha