دستِ یاری به دشتیاری زیر خاک مدفون شد/ خداحافظی دانشگاهیان با «حسین علیمرادی»
کد خبر: 3860828
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

دستِ یاری به دشتیاری زیر خاک مدفون شد/ خداحافظی دانشگاهیان با «حسین علیمرادی»

گروه فعالیت‌های جهادی ــ مراسم تشیع پیکر مرحوم حسین علیمرادی، جوان جهادگر و مؤسس سمن دانشجویی «دست یاری به دشتیاری» با حضور پرشور دانشجویان و دانشگاهیان در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد و سپس تا قطعه نام‌آوران بهشت زهرا مورد بدرقه قرار گرفت.

دستِ یاری به دشتیاری زیر خاک مدفون شد/ خداحافظی دانشگاهیان با «حسین علیمرادی»به گزارش ایکنا؛ مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر حسین علیمرادی، جوان جهادگر که در سانحه رانندگی حین فعالیت جهادی، دار فانی را وداع گفت، امروز 10 آذرماه، با حضور پرشور دانشجویان و دانشگاهیان در مقبرة‌الشهدای دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

پیکر این جهادگر جوان پس از برگزاری مداحی و خواندن دعای توسل تا قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) مورد تشییع قرار گرفت و آنگاه تدفین شد.

حسین علیمرادی، متولد سال 1374، فارغ‌التحصیل دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی، دبیر سابق کانون خیریه این دانشگاه و دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته حسابداری دانشگاه تهران بود که همسر و فرزند خردسال خود را با فقدان خود عزادار کرد.

دستِ یاری به دشتیاری زیر خاک مدفون شد/ خداحافظی دانشگاهیان با «حسین علیمرادی»

این جوان جهادگر، سمن دانشجویی «دست یاری به دشتیاری» را در سال 1396 تأسیس کرد و قصد داشت با کمک خیرین، 340 مدرسه برای 30 هزار دانش‌آموز دشتیاری، یکی از مناطق محروم سیستان و بلوچستان بسازد اما بر اثر سانحه تصادف حین فعالیت جهادی از دنیا رفت.

علیمرادی در سال 1393 با منطقه دشتیاری در 100 کیلومتری چابهار آشنا شده بود و از همان سال، شروع به فعالیت در این منطقه کرد. وی تاکنون سه مدرسه در منطقه دشتیاری ساخته است و قرارداد ساخت 23 مدرسه دیگر را منعقد کرد؛ از این تعداد 13 مدرسه با 83 کلاس درس با مشارکت سازمان منطقه آزاد و خیرین در دست اجراست.

پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت این ضایعه نوشت: «خبر درگذشت جهادگر خیّر و مدیرعامل موسسه دست‌یاری به دشتیاری، حسین علیمرادی که حین خدمت در مناطق محروم در اثر سانحه رانندگی دعوت حق را لبیک گفت، موجب تاسف شد. از طرف خانواده بزرگ آموزش و پرورش این ضایعه را به خانواده این جوان نیک‌اندیش، جامعه خیرین به ویژه خیرین مدرسه‌ساز و ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن خیر جوان رحمت واسعه الهی را آرزومندم باشد که اعمال خیرش در بارگاه ایزد منان، دستگیرش باشند و جنت الهی منزلگاه ابدی‌اش شود.»

پیام تسلیت معاون فرهنگی وزیر علوم

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در پیامی درگذشت حسین علیمرادی را تسلیت گفت و نوشت:

«با کمال تأسف و تاثر خبر درگذشت یکی از دانشجویان و خیّر حسین علیمرادی که از فعالان فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی بود را در سانحه رانندگی در مسیر خدمت به محرومان دریافت کردم که موجب تالم و اندوه اینجانب و خانواده نظام آموزش عالی کشور شد. دانشجوی جوانی که تمام سعی و اهتمام خود را مصروف کمک به هم وطنان خود کرد و آن را بر هر زرق و برق مادی دیگر رجحان داده است و با دستان بخشنده و قلب مهربانش بذر امید را در دل و جان کودکان و نوجوانان دشتیاری کاشته؛ که مساعی خیّرانه و بی بدیل او درحافظه مردمان شریف و پاک این منطقه ماندگار خواهد بود. بی‌تردید راه و منش او الگویی برای جوانان کشور است.

اینجانب و همکارانم در وزارت علوم به خانواده گرامی آقای حسین علیمرادی، بستگان، دوستان و همه خیرین گرانقدر عرض تسلیت دارم و از درگاه حق صبر و سلامتی را برای شما عزیزان آرزو دارم و علوّ درجات و غفران الهی را برای آن جوان خدمتگزار و نیک اندیش مسئلت داریم.»

پیام تسلیت رئیس دانشگاه علامه طباطبایی

حسین سلیمی، رئیس دانشگاه طباطبایی در پیامی به مناسبت عروج این جهادگر آسمانی نوشت:

«هرچند که جامعه دانشجویی مهم‌ترین رکن دانشگاه‌های کشورند اما معدود دانشجویانی هستند که مانند ستاره آسمان جامعه دانشگاهی را درخشان می‌سازند جامعه امروز ایران به یمن روشنایی این ستاره‌های تابناک در مقابل دشواری‌های بزرگ ایستاده و راه تعالی را هموار می‌سازد.

حسین علیمرادی ازجمله این چهره‌های درخشان بود که نه‌تنها در دوران دانشجویی راه را برای تأسیس یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های خیریه دانشجویی کشور گشود و با فعالیت‌های سازنده خود چهره فعالیت فرهنگی در دانشگاه را دگرگون ساخت بلکه با بنیاد گذاردن مدارس گوناگون و گسترش خدمات آموزشی مردم‌نهاد در منطقه دشتیاری، به یکی از شخصیت‌های اصلی تحول‌آفرین در فضای آموزش‌وپرورش منطقه سیستان و بلوچستان مبدل شد و با تلاش او و همیاری دانشجویان همراهش نام دانشگاه علامه طباطبائی در فضای آموزشی آن منطقه درخشید و طریقی آغاز گشت که با شکوفایی دانش و آگاهی در بین دانش آموزان این منطقه تاریخ‌ساز پایان خواهد پذیرفت.

درگذشت این جوان علامه‌ای فداکار که راحت تحصیل در آن‌سوی مرزها را با سختی خدمت به هم‌وطنان نیازمندش معامله نکرد ضایعه‌ای باورنکردنی است که از سوی جامعه دانشگاهی علامه طباطبائی این مصیبت را به خانواده محترم، همراهان گرامی‌اش و جامعه خیرین و اهالی منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان تسلیت می‌گویم. هرچند که نام و آوازه و یادگارهای آن ستاره درخشان همواره در آسمان فرهنگ و آموزش ایران خواهد درخشید.»

دستِ یاری به دشتیاری زیر خاک مدفون شد/ خداحافظی دانشگاهیان با «حسین علیمرادی»

گفتنی است مراسم ختم مرحوم علیمرادی امروز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مسجد امام علی(ع) دانشگاه علامه طباطبایی(ره) واقع در بلوار دهکده المپیک، تقاطع بزرگراه شهید همت، پردیس دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۰۰:۵۳
0
0
جنت الفردوس جایگاهش باد الهی آمین
captcha