امر به معروف و نهی از منکر یکی از پایه‌های فکری نظام اسلامی است
کد خبر: 3858540
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰

امر به معروف و نهی از منکر یکی از پایه‌های فکری نظام اسلامی است

گروه اجتماعی - سرپرست فرمانداری آستانه اشرفیه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از پایه‌های فکری نظام اسلامی دانست و گفت: این فریضه الهی ظرفی برای احیای همه خوبی‌ها و جلوگیری از همه بدی‌هاست.

به گزارش ایکنا ز گیلان،‌ یونس محمودی، سرپرست فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه امروز، 29 آبان‌ماه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر،‌ با بیان اینکه از مهمترین ارکان عبادی فرد مسلم انجام اوامر الهی است، اظهار کرد: دستورات دینی و اسلامی نباید در هیچ سطحی از سطوح فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به عنوان حلقه مفقوده یاد شود و لذا احیای فرایض الهی بر همگان واجب است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را منحصر و محدود به یک واجب ندانست و افزود: این فریضه الهی ظرفی برای احیای همه خوبی‌ها و جلوگیری از همه بدی‌هاست. وقتی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده، پویا و فعال باشد هیچگاه شاهد اتفاقات تلخ و ناهنجاری‌های مختلف نخواهیم بود.

سرپرست فرمانداری آستانه اشرفیه تصریح کرد: پیشگیری از جرم و ناهنجاری‌ها تنها وظیفه یک نهاد نیست و در واقع این وظیفه و تکلیف بر عهده همه نهادها و ارگان‌های دولتی است که براساس تبعیت از انبیای الهی، ائمه اطهار(ع) و علما و روحانیت در احیا و نهادینه کردن این مهم تلاش کنند. در این راستا موضوع جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به منظور ایجاد هماهنگی، تعیین وظایف و نظارت بر اجرای تکالیف هر یک از ارگان‌ها و سازمان‌های مذکور تشکیل شده است.

محمودی عفت و پاکدمنی را یکی از شاخصه‌های زندگی سالم خواند و گفت: این مهم در زندگی فردی موجب آرامش روحی و در زندگی اجتماعی سبب سلامت جامعه می‌شود و در خانواده نیز تحکیم بنیاد این نظام را به همراه دارد لذا ضرورت رعایت عفت و پاکدامنی بر کسی پوشیده نیست، ضمن اینکه ریشه تمام فضیلت‌های اخلاقی و ارزش‌های دینی حجاب و عفت است.

وی بخشی از جنگ نرم دشمن را تمرکز برای از بین بردن حجاب عنوان و تصریح کرد: متلاشی کردن این ارزش در بین جامعه ایرانی از اهداف امروز جنگ نرم دشمن است. اگر ما در این زمینه اهمال ورزیم معاندان نظام به اهداف شوم خود دست خواهند یافت.

این مقام مسئول علل فساد برخی افراد و گرفتار شدن در مشکلات اخلاقی را بی‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: ترویج و تبلیغ فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب تقویت و گسترش فضای معنوی در جامعه می‌شود و منکرات در جامعه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه  امروز دشمن با صرف هزینه‌های زیاد و تبلیغات متعدد درصدد ضربه زدن به پیکره نظام اسلامی است، اضافه کرد:‌ در این راستا مسئولان نظام در برابر مردم مسئولیت خطیری دارند. البته نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه‌ای همگانی است، اما مسئولان باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

سرپرست فرمانداری آستانه اشرفیه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از پایه‌های فکری نظام اسلامی دانست و گفت:‌ شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باید برای احیای این فریضه الهی در شهرستان تلاش کنند تا جامعه‌ای عاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی و دینی شکل گیرد.

انتهای پیام
captcha