90 هزار وصیت‌نامه از شهدا به جا مانده است
کد خبر: 3858003
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷

90 هزار وصیت‌نامه از شهدا به جا مانده است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید از ایجاد 270 هزار پرونده فرهنگی برای شهدا خبر داد و اضافه کرد: تاکنون 90 هزار وصیت‌نامه از شهدا به جا مانده و لذا امسال برنامه داریم مناجات‌های شهدا را از سوی هنرمندان تجسمی توسعه ببخشیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، رحیم نریمانی، مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز، 27 آبان‌ماه در آیین افتتاح نمایشگاه «مشق مناجات»، کتابت مناجات‌های شهدای گیلانی توسط اساتید برجسته خوشنویسی که در حسینیه هنر رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از اجرای برنامه‌های فرهنگی خلاقانه در استان و انعکاس رسانه‌ای مناسب، اظهار کرد: بیش از 220 هزار شهید و حدود 9 میلیون سند از این شهدا داریم.

وی از ایجاد 270 هزار پرونده فرهنگی برای شهدا خبر داد و اضافه کرد: تاکنون 90 هزار وصیت نامه از شهدا به جا مانده و لذا امسال برنامه داریم مناجات‌های شهدا را توسط هنرمندان تجسمی به ویژه خوشنویسی که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قلم می‌زنند، توسعه ببخشیم.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید با تاکید بر لزوم ثبت خاطرات مکتوب والدین شهدا در قالب طرح «سرگذشت پژوهی» در استان‌ها، تصریح کرد: در حال حاضر تنها 60 هزار نفر از والدین شهدا در قید حیات هستند و گذر زمان موجب از دست دادن این گنجینه‌های ایثار و مقاومت می‌شود لذا آثار مکتوب در کنار آثار تصویری مورد توجه قرار گیرد.

نریمانی کار کردن در بنیاد شهید را نیازمند همدلی و روحیه جهادی دانست و عنوان کرد: استان گیلان در شاخص‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جایگاه خوبی دارد. همچنین محصولات فرهنگی فاخری در این استان تولید شده است.

وی خواستار انعکاس و خبررسانی اقدامات فرهنگی بنیاد شهید شد و اضافه کرد: خبررسانی و تبلیغات رکن اساسی مباحث فرهنگی است و بدون تبلیغات نمی‌توانیم زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم کنیم. بی‌تردید تبلیغ کردن از اسناد و آثار شهدا همچون وصیت‌نامه‌ها اغراق نبوده و شهدا و ایثارگران حماسه‌های فراوانی آفریدند.

این مقام مسئول مشارکت‌پذیری، خلافیت و نوآوری را از جمله مولفه‌های اثرگذاری کار فرهنگی دانست و یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت که دارای پشتوانه فکری است اثرگذاری و جامعیت بیشتری دارد.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید گیلان قابلیت برگزاری در سطح ملی را دارد، متذکر شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رسالت بزرگ معاونت فرهنگی بنیاد شهید است که باید به بهترین نحو انجام شود.

به گزارش ایکنا، کتابت مناجات شهدا همزمان با روز قلم در 14 تیرماه 96 با حضور خوشنویسان برجسته کشور در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

انتهای پیام
captcha