نخستین رویداد تولید محتوای دیجیتال در رشت برگزار می‌شود
کد خبر: 3857597
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷

نخستین رویداد تولید محتوای دیجیتال در رشت برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان از برگزاری نخستین رویداد تولید محتوای دیجیتال ویژه فعالان فضای مجازی استان از دوم لغایت چهارم آذر خبر داد و گفت: با توجه به خلاءهای جدی موجود در حوزه‌های تولید محتوا تصمیم گرفتیم این بستری را فراهم کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، سجاد ستوده، مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس استان گیلان امروز، 25 آبان‌ماه در نشست خبری رویداد استارت‌آپی بسیج گیلان در رشت، با بیان اینکه همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس بسیج برای نخستین‌بار در سطح استان گیلان رویداد تولید محتوای دیجیتال ویژه فعالان فضای مجازی استان گیلان در سازمان فضای مجازی استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این برنامه با هدف ظهور و بروز استعدادهای بسیجیان در حوزه فناوری‌های دیجیتال و ایجاد بستر مناسب در حوزه تولید محتوای فاخر به ویژه در موضوعات تصویری، دیجیتال و فناوری و تکنولوژی‌های جدید و همچنین ایجاد بستر لازم در جهت حمایت از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه فعالان فضای مجازی با هدف تولید محتوا اجرایی می‌شود.

وی از برگزاری رویداد مذکور همزمان با آغاز هفته بسیج از دوم لغایت چهارم آذرماه در سطح استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به گسترش فناوری‌های نوین و استفاده روزافزون مردم از این فناوری‌ها، در طول سالیان گذشته شاهد بودیم که مجموعه‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف اقدام به تولید محتوا و محصول در این حوزه می‌کردند، اما با توجه به خلاءهای جدی موجود در حوزه‌های تولید محتوا در موضوعات اولویت‌دار به ویژه طرح‌های مرتبط با انقلاب اسلامی، تصمیم گرفتیم بستری را برای تولید محتوا برای گروه‌های فعال بسیج در این حوزه در قالب یک رویداد و مسابقه فراهم کنیم تا در کنار هم در موضوعات مشخص به رقابت بپردازند.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گفت: چیزی که ما به دنبال آن هستیم تلاش برای جهت‌دهی به توانمندی‌ها و تخصص فنی فعالان بسیجی در حوزه تولید انیمیشن، تولید اپلیکیشن و نرم‌افزار و بازی‌های اندرویدی است که به شکل مسابقه از دوم آذرماه آغاز خواهد شد.

ستوده بیان کرد: تیم‌های پذیرفته شده در این رویداد از روز دوم آذر به مدت 48 ساعت مهلت دارند تا با توجه به موضوعی را که در ساعت 9 صبح همان روز به آنها اعلام می‌شود تولید محصول کرده و به داوران رویداد ارائه کنند.

وی افزود: در این رویداد به دنبال شناخت ایده‌ها، طرح‌های خلاقانه در حوزه موضوعات فرهنگی هستیم و بسترهای مناسبی را برای این کار فراهم خواهیم کرد تا بتوانیم از ایده‌های تیم‌ها و گروه‌های مختلف استفاده کنیم و در قالب این بسترها گروه‌ها نیز بتوانند ایده‌های خود را به ما ارائه کنند و این رویداد شرایط را برای این کار فراهم خواهد کرد.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس اظهار کرد: ما در حوزه فناوری‌های دیجیتال، اصل پرداختن به ایده‌های خلاقانه در جهت ایجاد کسب و کار را نیز دنبال می‌کنیم تا بتوانیم در حوزه اقتصادی برای بسیجیان نیز گامی برداریم.

محمد درخشان، دبیر اجرایی اولین جشنواره آستارت‌آپی بسیج گیلان نیز، تصریح کرد: حوزه تولید محتوا در طول سالیان گذشته محلی برای ضربه خوردن نیروهای منسجم انقلاب بوده و لذا بسیج و سپاه تصمیم به تصاحب این عرصه گرفته است.

وی ادامه داد: هدف اولیه از برگزاری این رویداد، شناسنایی ایده‌ها و تیم‌های قوی در حوزه تولید محتوا در سطح استان گیلان است و تصمیم بر این است که هیچ ایده‌ای از گروه‌های انقلابی باقی نمانده باشد؛ مگر اینکه در این رویداد حضور یابد.

درخشان با بیان اینکه برای ثبت‌نام گروه‌ها محدودیت سنی وجود ندارد و دانش‌آموزان و دانشجویان امکان شرکت دارند، گفت: ثبت‌نام گروه‌ها شروع شده و به علت استقبال خوب گروه‌های ارزشی، مهلت ثبت‌نام تا 27 آبان‌ماه تمدید شده است.

وی با طرح این نکته که گروه‌های فعال ارزشی می‌توانند در حوزه تولید نرم‌افزار، اپلیکیشن و بازی‌های اندرویدی در این رویداد ثبت‌نام کنند، متذکر شد: هر تیمی که در این سه حوزه توانمندی یا ایده جدیدی دارد می‌تواند از طریق «event.gilshamsa.com» در این رویداد ثبت‌نام کنند. همچنین آی.دی «@gil.event» و شماره پیامکی 09300577058 راه‌های ارتباطی با دبیرخانه رویداد است.

دبیر اجرایی اولین جشنواره آستارت‌آپی بسیج گیلان با بیان اینکه تیم‌ها برای حضور در رویداد مذکور حداقل باید سه نفر باشند، گفت: تیم‌ها باید در حوزه تولید نرم‌افزار، اپلیکیشن و بازی اندرویدی توانمندی داشته باشند. در داوری مسابقات هم دو موضوع مد نظر قرار می‌گیرد که اولین موضوع نو بودن ایده و سپس کیفیت آن است؛ یعنی هر کسی که بتواند در حوزه موضوعات مسابقه بتواند ایده نوعی متناسب به موضوعات اعلامی در روز آغاز رویداد تولید کند برای برنده شدن امتیاز بیشتری از داوران مسابقه خواهد گرفت.

درخشان با بیان اینکه گروه‌های پذیرش شده اول آذرماه در شهر رشت و در محل برگزاری مسابقات حضور پیدا می‌کنند، یادآور شد:‌ تیم‌های برتر ضمن جایزه نقدی نفیسی که در پایان همین رویداد دریافت می‌کنند امکان حضور در دومین رویداد متمرکز کشوری که پایان امسال در تهران برگزار می‌شود را هم پیدا خواهند کرد.

وی درباره زمان پذیرش گروه‌ها در محل برگزاری مسابقات نیز، خاطرنشان کرد: گروه‌ها باید اول آذرماه از ساعت 21 تا ساعت 24 در محل برگزاری رویداد حضور داشته باشند و کارت ورود به مسابقات را دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha