مدرسه، محور فعالیت‌های آموزشی و تربیتی است
کد خبر: 3857089
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱

مدرسه، محور فعالیت‌های آموزشی و تربیتی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه، محور فعالیت‌های آموزشی و تربیتی است، گفت: محوریت مدرسه، فراگیری در عین اثربخشی و توسعه مشارکت سه اصل حاکم بر برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش است.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش امروز، 22 آبان در همایش تجلیل از افتخارآفرینان سی و هفتمین دوره مسابقه‌های قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی و نهمین دوره مسابقه‌های فرهنگیان استان گیلان که در بقعه متبرکه خواهر امام رشت برگزار شد با بیان اینکه سه اصل جدی را در اجرای برنامه‌های قرآن کریم دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: اصل اول مدرسه محوری است، به این معنی که هر فعالیتی که از مدرسه آغاز نشود، ابتر است.

وی فراگیری در عین اثربخشی را اصل دوم عنوان کرد و افزود: ما مسئول تعلیم و تربیت ۱۵ میلیون دانش‌آموز هستیم، بنابراین طرح‌های آموزش و پرورش بایستی فراگیر و اثربخش باشد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه مشارکت و مشارکت پذیری به عنوان سومین اصل جدی در برنامه‌های قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش است، گفت: باید به هه ابعاد تربیتی دانش‌آموزان در مدارس پرداخت و نباید صرفا به تربیت دانش‌آموزان مذهبی و قرآنی پرداخت زیرا در تمام مراحل تربیتی، همه جوانب درسی، علمی، ورزشی، اقتصادی و زیستی مد نظر آموزش و پرورش است.

مسیب‌زاده با بیان اینکه مدرسه، محور فعالیت‌های آموزشی و تربیتی است، ادامه داد: محوریت مدرسه، فراگیری در عین اثربخشی و توسعه مشارکت سه اصل حاکم بر برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش است.

در ادامه نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: با توجه به تحصیل ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در بیش از پنج هزار مدرسه گیلان و وجود برخی کاستی‌ها که اجتناب ناپذیر است اما برخی نسبت به بزرگ نمایی کاستی‌ها اقدام می‌کنند که انصاف نیست.

وی با اشاره به موفقیت‌های دانش‌آموزان استان در زمینه‌های فرهنگی، هنری، علمی، قرآنی و تجلیل از 348 دانش‌آموز، 26 فرهنگی و 30 داور و استاد علوم قرآنی خاطرنشان کرد: بایستی این موفقیت‌ها بزرگنمایی و درباره دامنه فعالیت‌های مختلف آموزش و پرورش اطلاع رسانی شود.

جهان آرای اخلاق قرآنی، نبوی و اخلاق محمدی(ص) را موجب اشاعه فرهنگ قرآنی دانست و افزود: حافظان قرآن باید معنای عبارات و آیات قرآن کریم را همواره در زندگی خود اجرا کنند تا در جامعه به عنوان الگوهای قرآنی مشخص و معرفی شوند.

گفتنی است؛ در این همایش جمعی از دانش‌آموزان افتخارآفرین سی و هفتمین دوره مسابقه های قرآن، عترت و نماز دانش‌آموز و نهمین دوره مسابقه‌های فرهنگیان استان گیلان و حامیان برگزاری این مسابقه‌ها تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha