امام جمعه باید غبارهای شبهه را در جامعه کنار بزند
کد خبر: 3857075
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵

امام جمعه باید غبارهای شبهه را در جامعه کنار بزند

گروه اجتماعی - رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه بلاغ مبین با دو روش بشارت و انذار باید به صورت دائم و چهره به چهره با مخاطب باشد، تصریح کرد: امام جمعه باید غبارهای شبهه را در جامعه کنار بزند و مردم را به میثاق فطری آنها ارجاع دهد.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری،‌ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز،‌ 22 آبان‌ماه در همایش ائمه جمعه گیلان، با تبریک ایام پر برکت ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: ائمه جمعه در انجام رسالت خود نیازمند تاسی از پیامبر(ص) هستند.

وی به جایگاه رفیع ائمه جمعه در جامعه اشاره کرد و افزود: بهرمندی از شفاعت پیامبر اکرم(ص) در پیشبرد اهداف ائمه جمعه حائز اهمیت است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر نزدیک شدن ائمه جمعه به سیره نبی مکرم اسلام(ص) در تبلیغ رسالت دین، بیان کرد: ائمه جمعه برای نزدیک شدن به سیره نبوی باید تلاش مجاهدانه داشته باشند.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری تاسی به سبره نبوی در ابلاغ رسالت الهی را مهم عنوان کرد و گفت: ویژگی‌های روش زندگی، مدیریت گفتار و رفتار پیامبر اکرم(ص) در راستای ابلاغ رسالت الهی شناخته شده است.

وی با بیان اینکه بلاغ مبین با دو روش بشارت و انذار باید به صورت دائم و چهره به چهره با مخاطب باشد، تصریح کرد: امام جمعه باید غبارهای شبهه را در جامعه کنار بزند و مردم را به میثاق فطری آنها ارجاع دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فروتنی را اصل مهم در ارجاع دادن مردم به میثاق فطری آنها دانست و خاطرنشان کرد: خوش رفتاری و گسترانیدن بال مهر و محبت برای بندگان خدا از مسائل مهم در به سرانجام رسیدن دعوت است.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری حفظ کرامت مخاطب را نقطه مرکزی منظومه گفتار و رفتار رسول اکرم(ص) ذکر کرد و یادآور شد: مخاطب باید احساس شخصیت کند تا همراه شود؛ بنابراین داشتن شرح صدر و صبر توسط ائمه جمعه مهم است.

وی با اشاره به اینکه حلم و بردباری ائمه جمعه در انجام رسالت حائز اهمیت است، اظهار کرد: ائمه جمعه نباید در مسیر رسالت خود خسته و دلسرد شوند، بلکه باید با متانت و وقار وظایف خود را انجام دهند.

امام جمعه موقت تهران انقلاب اسلامی را حاصل سرمایه‌گذاری عالمان دین در یک‌هزار سال گذشته عنوان کرد و افزود: با استخراج گنج عظیم عالمان دین باید گام دوم انقلاب را برداریم.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه تنها با بهره‌گیری از سیره پیامبر اکرم(ص) باید مسیر را پیش ببریم، تصریح کرد: رسول اکرم(ص) بین تمام مخاطبان به کودکان و جوانان توجه ویژه داشتند. در واقع شخصیت پیامبر(ص) جوان‌پسند بود، زیرا جوان به خاطر فطرت خود بی‌تکلفی را دوست دارد؛ بنابراین جوان با تبع خدایی خود، مهر و محبت را به خوبی درک می‌کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه آراستگی پیامبر اکرم(ص) در رفتار و گفتار ویژه بود، خاطرنشان کرد: جوانان آراستگی را دوست دارند و نباید از این اولویت غافل شویم.

وی جوانان را اولویت پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) دانست و بیان کرد: کودکان باید در محیط دارای کرامت بزرگ شوند. اگر لطمه‌ای به ما وارد می‌شود برای این است که جامعه مبلغان رسالت الهی از کودکان غافل هستند؛ بنابراین باید عالمانه و هوشمندانه برای تربیت کودکان تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه احیای مسجد به عنوان پایگاه اصلی اجتماع مومنان باید در اولویت برنامه‌های ائمه جمعه باشد، یادآور شد: احیا، سازماندهی و به‌روزرسانی مساجد باید در اولویت برنامه‌های ائمه جمعه قرار گیرد.

وی مدارس را ذخایر اصلی جامعه دانست و اظهار کرد: ایجاد ارتباط ائمه جمعه با معلمان مهم است. اطلاعات تربیتی ائمه جمعه باید مافوق دیگر اطلاعات او باشد، زیرا فعالیت اصلی امام جمعه فراهم کردن زمینه‌های رشد است؛ بنابراین جلب اعتماد عمومی در این عرصه اهمیت دارد.

امام جمعه موقت تهران مسجد را معجزه پیامبر اعظم(ص) ذکر کرد و افزود: نماز جمعه و جماعت و همچنین حج در امتداد مسجد است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه گیلان معروف به دروازه ولایت است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که گیلان نابغه‌پرور است؛ ضمن اینکه شهدا سرمایه بزرگ این استان محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر تلاش و تعاون جمعی ائمه جمعه، بیان کرد: ائمه جمعه باید با رعایت اولویت‌ها در میدانی که خدای متعال برای ما فراهم کرده، حضور پیدا کنند.

امام جمعه موقت تهران مدیریت زمان در پیچ تاریخی توسط امام حسن عسکری(ع) را درسی بزرگ برای ائمه جمعه ذکر کرد و یادآور شد: اکنون در شرایط تاریخی قرار داریم و در این برهه لحظه‌های انسان باید به‌روز شود تا از عهده وظایف خود برآید.

انتهای پیام
captcha