جمهوری اسلامی؛ پیشگام در وحدت امت اسلام
کد خبر: 3856633
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

جمهوری اسلامی؛ پیشگام در وحدت امت اسلام

گروه اجتماعی - امام جمعه صومعه‌سرا جمهوری اسلامی را پیشگام در وحدت امت اسلام دانست و اظهار کرد: پایه‌های تحکیم وحدت اسلامی که همواره آرزوی اندیشمندان اسلامی بود با مجاهدت و تلاش خالصانه مسئولان جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی راشد نوری، امام جمعه صومعه‌سرا در گفت وگو با ایکنا از گیلان، هفته وحدت را فرصت مناسبی در جهت همگرایی مسلمانان دانست و اظهار کرد: براساس اختلاف نظر بین پیروان اهل سنت و شیعه در تاریخ ولادت پیامبر اسلام(ص) دوازدهم لغایت هفدهم ربیع‌الاول هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه امروز مسلمانان بیشتر از همیشه نیازمند وحدت و یکپارچگی هستند، تصریح کرد: دشمنان به دنبال نابودی اسلام هستند و شیعه و سنی ندارد.

امام جمعه صومعه‌سرا هفته وحدت را زمینه‌ساز همدلی و همسویی امت اسلام دانست و افزود: این هفته با پیوند بیشتر برادران اهل تسنن و تشییع می‌تواند امت اسلام را حول موضوع مهم ولادت پیامبر(ص) جمع کند.

راشد نوری نامگذاری هفته وحدت را اصلی مشترک میان امت اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: میلاد پیامبر اسلام(ص) در این ایام غیر قابل انکار است که همه بر آن اتفاق نظر دارند لذا اختلاف نظر در روز ولادت پیامبر نمی تواند فاصله امت اسلامی را زیاد کند، بلکه هفته وحدت مسلمانان را گرد هم آورده و چالش‌هایی را که متوجه امت اسلام است از بین می‌برد.

وی با اشاره به ابتکار معمار کبیر انقلاب در نامگذاری هفته وحدت، ادامه داد: یکی از دلایل مهم نامگذاری هفته وحدت این است که دنیای غیر اسلامی نگوید مسلمانان در تاریخ ولادت پیامبرشان اختلاف دارند.

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه مسلمانان موظف به عمل کردن به سیره و روش زندگی پیامبر اسلام(ص) هستند، گفت: همه باید رفتار، گفتار و کردار آن حضرت را نصب العین و سرلوحه زندگی مادی و معنوی خویش قرار دهیم.

راشد نوری یکی از زمینه‌های آشنایی با سیره پیامبر اسلام(ص) را برگزاری محافل بزرگداشت ولادت آن حضرت دانست و افزود: در این مجالس و محافل دانشمندان و علما با آگاهی و دانش خود عامه مردم را از واقعیت‌های اسلام ناب و سیره پیامبر آگاه می‌سازند.

وی همچنین جمهوری اسلامی را پیشگام در وحدت امت اسلام دانست و اظهار کرد: پایه‌های تحکیم وحدت اسلامی که همواره آرزوی اندیشمندان اسلامی بود با مجاهدت و تلاش خالصانه مسئولان جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرد.

این کارشناس دینی تشکیل و تاسیس مجمع تقریب مذاهب از سوی رهبر معظم انقلاب را بستری مناسب در جهت گفت‌وگوی مستقیم اندیشمندان و صاحب‌نظران برجسته جهان اسلام برشمرد و اضافه کرد: این امر موجب شد تا گام‌های بسیار مهمی درخصوص وحدت اسلامی برداشته شود.

امام جمعه صومعه‌سرا تصریح کرد: جمهوری اسلامی بدون شک از همان آغاز پیروزی تاکنون، همواره با تمام توان آیه‌های وحدت و همبستگی را برای مسلمانان قرائت کرده و گام های مهم عملی برای تحقق این هدف والا و ارزشمند برداشته است که بر هیچ فردی پنهان نیست.

راشد نوری اراده مردم بر تحقق جامعه مومن، عدالت‌خواه، متحد و منسجم را شرط اساسی ایجاد وحدت دانست و یادآور شد: در واقع این خود اعضای جامعه ایمانی هستند که باید برای وحدت و عدالت قیام کنند؛ به گونه‌ای که اگر حتی پیامبر خدا و رهبر جامعه در میان ایشان نبود متفرق نشوند.

وی با اشاره به اینکه توصیه‌های قرآن در جلوگیری از اختلاف باید سرلوحه امور همه مسلمانان قرار گیرد، گفت: قرآن به مومنان توصیه می‌کند که از اختلاف پرهیز کنند و نتایج شوم تفرقه را به خاطر داشته باشند و همگی به ریسمان خدا چنگ بزنند و پراکنده نشوند و از خدا و پیامبرش اطاعت کنند تا به سعادت برسند.

انتهای پیام
captcha