آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون قرآن و عترت در گیلان
کد خبر: 3855888
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون قرآن و عترت در گیلان

گروه فعالیت های قرآنی - رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان از ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از فردا در گیلان خبرداد.

محمدمهدی قربانیان، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اعلام این خبر اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، همزمان با سراسر کشور از فردا، 20 آبان در گیلان نیز آغاز می شود.

وی با بیان اینکه این آزمون در چهار گروه امتحانی و ۱۵ رشته برگزار می‌شود، افزود: آزمون چهار گروه ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت(ع)، حفظ قرآن کریم و آموزش های الکترونیک در دی و بهمن ماه سال جاری برگزار می‌گردد.

قربانیان با بیان اینکه ستاد راهبری حفظ قرآن کریم امسال در سازمان اوقاف و امور خیریه مستقر است، گفت: این ستاد به عزیزانی که پنج جزء از قرآن کریم را حفظ کرده‌اند به شرطی که آن پنج جزء را در آزمون سراسری سال ۹۶ و ۹۷ قبول نشده باشند یا پنج جزء به محفوظات قبلی‌شان اضافه کرده باشند و علاوه بر آزمون کتبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آزمون شفاهی اوقاف و امور خیریه هم که اسفند‌ماه برگزار می‌شود حد نصاب را کسب کنند، بدون قرعه‌کشی مبلغ 500 هزار تومان پرداخت می‌کند.

قربانیان با بیان اینکه آزمون به صورت کتبی و الکترونیکی برگزار می‌شود و شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای همه داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است، گفت: علاقمندان جهت ثبت‌نام در آزمون می‌توانند از تاریخ 20 آبان ماه لغایت 15 آذر ماه به سایت www.quranedu.ir مراجعه کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان گفت: یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی، تعمیم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) در میان آحاد جامعه است که از طریق ارتباط و انس هرچه بیشتر با مضامین آیات کلام وحی و آموزه های گهربار عترت در جامعه محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها از مأموریت‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت است، تصریح کرد: حمایت از برنامه‌های آموزشی برای تحقق این هدف و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها از مأموریت های راهبردی معاونت قرآن و عترت است.
قربانیان بیان کرد: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذار در این رابطه است که در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) در سراسر کشور انجام می‌پذیرد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان خاطرنشان کرد: از مهمترین اهداف این آزمون سراسری قرآن و عترت می توان به سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha