ضرورت توجه بیشتر مسئولان گیلان به بقعه خواهر امام رشت
کد خبر: 3855444
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
مدیرکل اوقاف گیلان خواستار شد:

ضرورت توجه بیشتر مسئولان گیلان به بقعه خواهر امام رشت

گروه اجتماعی – مدیرکل اوقاف گیلان خواستار توجه بیشتر مسئولان گیلان و مردم رشت به بقعه خواهر امام شد و گفت: با بازسازی بقعه خواهر امام، سند افتخار دیگری برای مردم رشت ثبت و ضبط شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز 17 آبان ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت با گرامیداشت دهه وقف، اظهار کرد: دهه وقف یادآور مجاهدت امامزادگانی است که در دوران حیاتشان موجب سوق دادن مردم به آموزه‌های دینی شدند و بعد از حیات نیز مرجع مسلمانان و دل دادگان به اهل بیت(ع) بودند.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه وقف صدقه جاریه ای است که سودش بعد از مرگ هم به حساب واقف منظور می‌شود، افزود: واقف یک مجاهد واقعی در راه خداست و نام واقف همیشه ماندگار است. طی یکسال گذشته یک هزار و 600 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه گیلان برگزار شده است.

وی تعداد موقوفات گیلان را پنج هزار موقوفه اعلام کرد و گفت: برخی از این موقوفات مانند موقوفه شیخ حسین میر عرب بیش از 300 سال از وقف آن می‌گذرد و همچنان نام ایشان زنده است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه واقف دردهای جامعه را درد خود می‌داند و برای رفع دردهای جامعه مال خود را وقف می‌کند، خاطرنشان کرد: هر موقوفه یک بنگاه مهم اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای خدمت رسانی به بشریت است.

علیزاده با اشاره به اینکه وقف رفع کننده کمبودها و نقایص در جامعه است، گفت: مردم گیلان طی یکسال گذشته بیش از 380 میلیارد ریال در قالب طرح مودت و به صورت تامین اقلام به بقاع متبرکه کمک کرده‌اند.

وی بیان کرد: ازدواج آسان، برپایی هیات‌های مذهبی، حفاظت از محیط زیست، اشتغال، حمایت از ایتام و دانش آموزان، کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و کمک به درمان بیماران از نمونه مواردی است که می‌توان در این خصوص وقف کرد.

مدیرکل اوقاف گیلان وقف مشارکتی را راهکار سازمان اوقاف برای سهیم شدن افراد با هر توان مالی در سنت حسنه وقف دانست و گفت: در این نوع وقف، افراد با هر توان مالی در اقدامی مشترک اقدام به ثبت وقف می‌کنند.

علیزاده خواستار توجه بیشتر مسئولان گیلان و مردم رشت به بقعه خواهر امام شد و گفت: برای تسریع در بازسازی این بقعه متبرکه ستاد بازسازی بقعه خواهر امام تشکیل می‌شود. با بازسازی بقعه خواهر امام، سند افتخار دیگری برای مردم رشت ثبت و ضبط شود.

انتهای پیام
captcha